خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین گفت: باید برای برخی مردم ابراز تاسف کرد که وقتی لیست کاندیداها توسط رادیو بی بی سی تنظیم می‌شود و به دنبال آن افتضاح مراسم سلفی گرفتن پیش می‌آید؛ در جایی که امام راحل فرموده است که مجلس شورای اسلامی عصاره فضیلت مردم و برگرفته از فضایل است.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۶۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) این شهر برگزار شد ضمن دعوت مردم به تقوا و بصیرت دینی اظهار کرد: در آیه 32 سوره انعام از نظر ذات ربوبی  دو گروه از مردم مورد مقایسه قرار می‌گیرد؛ گروهی باور دارند که تنها برای این دنیا زنده‌ایم و دنیای دیگری نیست و گروه دیگر عکس گروه نخست هستند.

وی افزود: در آیه 29 سوره انعام عنوان می‌شود که یک عده باور دارند تنها در این دنیا هستند و دیگر زنده نمی‌شوند و پیامبر(ص) می‌فرماید مردمی که باور دارند دوباره زنده نمی‌شوند و آمده‌اند برای خوشگذرانی دنیا از آنها در آخرت سوال می‌شود آیا نمی‌دانستید قیامتی در کار بوده است؟ و به آنها گفته می‌شود که امروز عذابتان را بچشید.

امام جمعه موقت قزوین گفت: این افراد خسران بسیاری کردند و با انبوهی از سوالات و اندوه مواجه هستند زیرا قیامت و لقای خداوند را باور نداشتند؛ کسی که در ذهن خود هیچ حسابی را از قیامت نداشته است، کارنامه را مقابل او باز کرده و به وی نشان می‌دهند.

قابل ادامه داد: در حال حاضر فقر در کشور به نقطه اوج خود رسیده است و برخی به دروغ نمره اقتصادی کشور را مناسب و مطلوب و نمره 21 از 20 عنوان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از گناهان برای زمان عمر انسان نیست و بانی آن گناه که  انسان بوده اثراتش برای سال‌های آینده است؛ دنیا برای دنیا دوستان لهو و لعب و برای مومنان یک فرصت است.

قابل یکی از مصادیق لهو و لعب را بی حجابی برخی از بانوان در خیابان‌ها و جامعه عنوان کرد و گفت: امروز دشمن حرکت خود را به صورت جدی برای تخریب اسلام ناب محمدی آغاز کرده است که نمونه آن را می‌توان در تشویق بانوان به  بی‌حجاب و حضور آنان در سطح خیابان‌ها مشاهده کرد‌.
وی گفت: از مردم درخواست داریم تا به جوانان ارزش و بها دهند و به آنها رحم کنند؛ امنیت کشور برگرفته از خون شهدای جوانی بوده که جانانه در مسیر انقلاب اسلامی و اسلام جنگیدند.
امام جمعه موقت شهر قزوین در خطبه‌ دوم عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته و جاری اضافه کرد:
۱۲ مردادماه سال جاری سالروز تشکیل نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود که تأسیس این نهاد ارزشمند است چراکه دستاوردهای مناسبی را به همراه داشته؛ برای نمونه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد را در هر سال گرامی می‌داریم زیرا در ادامه این نهضت، انقلاب اسلامی ایران به بار نشست و روز قدس و ۹ دی را گرامی می‌داریم زیرا فتنه سال‌های گذشته را پشت سر گذاشتیم.
وی تصریح کرد: همچنین روز شماری از مرداد ماه سال جاری یادآور کشتار
۶۰ نفر از مسلمانان مردم مظلوم افغانستان بوده که داعش و طالبان به حمایت رژیم صهونیسم دست به چنین اقدامی زدند؛ در جایی که وزیر اسبق امریکا اعتراف کرد که طالبان را ما به وجود آوردیم و امروز مردم افعانستان گرفتار این واقعه شدند و تنها جرم آنها این بود که محب و دوستدار اهل بیت(ع) بودند.
قابل یادآورشد: در این روزها شاهد پیروزی‌های جبهه مقاومت اسلامی در مناطق لبنان،  سوریه و عراق هستیم که این پیروزی ها نشان‌دهنده به هم پیچیدگی آمریکا و وهابیت است و حزب‌الله مقاوم با مقاومتی مثال زدنی توانست تروریست‌ها را از منطقه مربوط خارج کند.
وی ضمن موضع گیری از سلفی گرفتن برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشریح کرد: باید برای برخی مردم ابراز تاسف کرد که وقتی لیست کاندیداها توسط رادیو بی بی سی تنظیم می‌شود و به دنبال آن افتضاح مراسم سلفی گرفتن پیش می‌آید؛ در جایی که امام راحل فرموده است که مجلس شورای اسلامی عصاره فضیلت مردم و برگرفته از فضایل است.
وی اضافه کرد: باید در مراسم تنفیذ، جایگاه مجلس شورای اسلامی ایران را با گرفتن سلفی با موگرینی به نمایش بگذاریم؟ عجب در این است که چرا برخی از عملکرد این انسان‌های سبک مغز حمایت می‌کنند.
قابل به انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم اشاره و مطرح کرد: رهبری از مسوولیت‌ها به عنوان امانت یاد کرده است و باید قدر این امانت را بدانیم و باید در مسیر برای بزرگداشت ارزش‌ها و تقویت آنها حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش‌های مختلفی همچون شوراها و کابینه برخی آقایان برای تعیین پست و مقام نقشه می‌کشند، گفت: برخی افراد که به عنوان کابینه معرفی شده‌اند وابسته به حزب منحل مشارکت یا به عبارتی بانی فتنه
۸۸ هستند؛ حزب مشارکت همان حزبی است که ۸ ماه فتنه در کشور شکل گرفت و به دنبالش ۹ دی خلق شد.
امام جمعه موقت شهر قزوین خاطرنشان کرد: افرادی که در حال حاضر برای کابینه و شوراها اسلامی شهر و روستا مطرح هستند در زمان فتنه
۸۸ چه گلی به سر مردم زدند که دوباره تصویب پست می‌کنند؟ .
وی افزود: افرادی که مسوولیت دارند چرا هیچ حرکتی نمی‌کنند و تکانی نمی‌خورند؟ در زمان فتنه، نظام به وابستگان به حزب منحل مشارکت ترحم کرد و آنها را به محاکمه نکشاند و امروز مردم باید ملاحظه کنند تا این مشارکتی‌ها برگردند و آقا شوند؟.
قابل گفت: روز
۱۷ مرداد ماه سال جاری به یاد شهید محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است؛ به تلاش های خبرنگارانی که پاک می‌نویسند ارج می‌نهیم و از خداوند منان توفیق روز افزون آنها را درخواست داریم.

 

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها