خبرهای داغ:
امیر حسین سیف پور
شهردار نطنز در آیین تجلیل از خبرنگاران:
وظیفه خود می دانستیم حضوراً از زحمات یک ساله اصحاب رسانه و فعالان عرصه خبر علی الخصوص خانواده شهید خبرنگار محمد کریمی تقدیر و تشکر کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۸۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز، آیین تجلیل از خبرنگاران بمناسبت شهادت شهید خبرنگار محمود صارمی و روز خبرنگار با حضور سید محسن تجویدی شهردار نطنز، اعضای شورای اسلامی شهر، همسر شهید خبرنگار محمد کریمی خبرنگار روزنامه کیهان و خبرنگاران شهرستان نطنز در شهرداری برگزار شد.

سید محسن تجویدی شهردار نطنز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهید خبرنگار محمد کریمی خبرنگار روزنامه کیهان در نطنز اظهار داشت: وظیفه خود می دانستیم حضوراً از زحمات یک ساله اصحاب رسانه و فعالان عرصه خبر علی الخصوص خانواده شهید خبرنگار محمد کریمی تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: در شهرداریها علی الخصوص شهرداری نطنز مشکلات بودجه و اعتبار مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و هنوز ادامه دار است؛ بحمدالله بودجه شهرداری نطنز طی چهار سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. در سال 1392 بودجه شهرداری بیست و هشت میلیارد ریال با بدهی 15 میلیارد ریالی بود که با تلاش دوستان در مجموعه شهرداری و شورا در سال 95 به 83 میلیارد و هفتصد میلیون ریال رسید که رشد سه برابری بودجه را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در این 4 سال توانستیم اموال و املاک شهرداری همانند زمینی در خیابان 17 شهریور که متعلق به شهرداری بوده و طی فرایندی نادرست با غفلت شهرداری وقت، شخصی سند برای آن دریافت نموده بود را علیرغم پیچیدگی که داشت به اموال شهرداری برگردانیم.

تجویدی خاطرنشان کرد: املاک و زمین هایی که از سازمانهای دولتی و اداره راه و شهرسازی طلبکار بودیم موفق شدیم بخش زیادی از آنها را دریافت و به املاک شهرداری اضافه کنیم از جمله بیش از 4000 متر زمین در سطح شهر، 11 هزار متر زمین دوشنبه بازار، 9 هزار متر زمین مرکز معاینه فنی، 20 پلاک از زمین های شهرداری، 4000 متر زمین جهت احداث پایانه در اطراف میدان دفاع مقدس و 55000 متر زمین ملکی شهرداری در شهرک شهید منتظری که ضمن انتقال به محدوده قانونی شهر، تغییر کاربری مسکونی و تجاری آن نیز صورت گرفته است.

وی افزود: 90 درصد املاک شهرداری شناسنامه دار شده و حتی به دریافت سند تک برگی رسیده است؛ خوشبختانه رشد بودجه شهرداری از فروش اموال نیست و با توجه به اینکه اموال و املاک حفظ شده است، فروش آن از دوره های گذشته کمتر بوده است.

شهردار نطنز بیان کرد: چهار پروژه عمرانی دوشنبه بازار، کتابخانه امیرالمومنین(ع) با مشارکت مرحوم حاج بدر تقی زاده انصاری، هنرسرای قلم و پیاده رو بلوار شهید عظیمی آماده افتتاح است.

وی اضافه کرد: پروژه دوشنبه بازار در سه فاز طراحی شده که فاز اول آن به مرحله بهره برداری رسیده است. دیوار کشی به طول 350 متر و ارتفاع 3 متری، خاکریزی و خاکبرداری به حجم 20000مترمکعب، آسفالت و محل دفع آبهای سطحی از مراحل فاز اول است و در فازهای بعدی احداث پارک محله در کنار بازار و احداث غرفه ها مرحله به مرحله ساخته می شود.

تجویدی یادآور شد: جابه جایی دوشنبه بازار از مکان قبلی به محل جدید یکی از دغدغه های چند ساله شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداه آموزش و پرورش به جهت بار ترافیکی، تردد سخت دانش آموزان در روزهای دوشنبه و کمبود پارکینگ خودروها بود.

وی افزود: کتابخانه امیرالمومنین(ع) به وصیت و مشارکت مرحوم حاج بدر تقی زاده انصاری در مساحتی حدود 300 مترمربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 200 میلیون ریال احداث شد که از این مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون ریال از طرف خانواده مرحوم انصاری و مابقی توسط شهرداری نطنز هزینه شده است.

شهردار نطنز گفت: احداث هنرسرای قلم در کنار پارک ملت به منظور برپایی نمایشگاه ها، کلاسهای آموزشی و نشست های هنری به مساحت 130 مترمربع با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: آخرین پروژه آماده افتتاح می توان به پیاده رو سازی سطح شهر اشاره کرد که به 18 هزار متر مربع میرسد؛ پیاده رو سازی در شهر نطنز را نمی توان با پیاده رو سازی در شهرهای دیگر مقایسه کرد چراکه در خیابانهایی همانند استاد مطهری و بلوار شهید عظیمی نیاز به اجرای دیوار سنگی به ارتفاع 2 تا 6 متر و به عرض 1 تا 3 متر داشت.در اکثر نقاط برای اتصال انهار و جوی های آب نیاز به لوله گذاری بسیاری بود.

تجویدی تاکید کرد: نصب تابلو بسیار زیبا و جذاب در ورودی شهر از سمت اتوبان تهران نطنز فعالیت دیگری است که مسافرین و گردشگران را به سمت نطنز هدایت می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار