برگزاری اردوی یاوران ولایت دانش آموزان پسر و دختر بوشهری؛
بوشهرـ بیش از بیش از 320 دانش آموز فرمانده واحد مقاومت در دو دوره ای 6 روزه برای پذیرفتن مسئولیت فرماندهی واحد بسیج در مدارس حضور دارند و با اصول کار تشکیلاتی آشنا شده و در فضایی اردویی و آموزشی آماده حضور در مسئولیت فرماندهی می شوند.
کد خبر: ۸۹۰۰۴۲۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ بعد از کش و قوس های فراوان بسیج دانش آموزی با نگاه به تجربه موفق دفاع مقدس در اعطاء مسئولیت فرماندهی  به دانش آموزان ، چند سالی است که فرماندهی واحد های مقاومت پیشگام(دبیرستان ها)  به دانش آموزان سپرده شده است و استان بوشهر در اجرای این مسئله پشرو عمل کرده و در حال حاضر دانش آموز محوری را در بسیج دانش آموزی به صورت جدی مورد پیگیری قرار می دهد.

در حال حاضر تمامی فرماندهان واحدهای پیشگام از بین دانش آموزان انتخاب شده و در حال اجرای ماموریت هستند و مسئولان بسیج دانش آموزی استان بوشهر بر این اعتقاد هستند که باید خروجی بسیج دانش آموزی تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی باشد.


 اردوی یاوران ولایت به عنوان محوری ترین برنامه بسیج دانش آموزی امسال نیز همچون سه سال گذشته  برای آموزش فرمانده واحدهای پیشگام از 14 مرداد در اردوگاه الغدیر در شهر خان زنیان استان فارس در حال برگزاری است و بیش از بیش از 320 دانش آموز فرمانده واحد مقاومت در دو دوره ای 6 روزه برای پذیرفتن مسئولیت فرماندهی واحد بسیج  در مدارس حضور دارند و با اصول کار تشکیلاتی آشنا شده و در فضایی اردویی و آموزشی آماده حضور در مسئولیت فرماندهی می شوند.

دوره پسران فرمانده واحد دانش آموزی، در فضایی با نشاط با حضور اساتید درون استانی و کشوری با دقت در محتواهای آموزشی در فضایی آموزشی، تفریحی و اردویی امروز با برگزاری اختتامیه به پایان رسید و هم اینک دوره خواهران در حال برگزاری است.

در این دوره های آموزشی دانش آموزان پس از اتمام کلاس ها شامل مسابقات ورزشی ، برنامه های فرهنگی، آموزش های تربیتی و دینی و غیره به زیارت حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) سومین حرم اهل بیت(ع) در کشور می روند و از اماکن تاریخی و دینی شهر شیراز دیدن می کنند.


توان خود را به  انتقال ایثار و شهادت و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی معطوف کنید

سیروس فتحی در مراسم اختتامیه  اردوی آموزشی تربیتی طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی استان گفت: بنده هر ساله با علاقه ای که به حضور در برنامه های بسیج دانش آموزی دارم و اهمیتی که برای دوره های تربیتی قائل هستم در دوره یاوران ولایت و در جمع فرماندهان واحد های مقاومت بسیج دانش آموزی حضور پیدا می کنم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش پرورش استان بوشهر تاکید کرد: شما دانش آموزان باید با استفاده از آموزش های دوره یاوران، توان خود را به انتقال مفاهیم ایثار و شهادت و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در مدارس معطوف نماید.

وی ادامه داد: تقویت روحیه بسیجی به همراه نشاط و طراوت، مسئله مهمی است که ما در جای جای این اردو شاهد بوده ایم که با حضور روحانیون پر نشاط در فضای اردوگاه پراکنده شده و همه برنامه ها یا توسط خود دانش آموزان یا با همکاری آنها در حال برگزاری است.

این مربی تربیتی پیش کسوت افزود: دانش آموزان بسیجی و فرمانده واحد باید سند تحول بنیادین آموزش پرورش را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است تا حدودی بشناسند و سعی کنند در فعالیت های فرهنگی خود مسائل این سند را مورد توجه قرار دهند و به دانش آموزان منتقل کنند.

معاون اداره کل آموزش پرورش یاد آور شد: این گونه برنامه ها در راستای سند تحول بنیادین آموزش پرورش است که در این سند ما به دنبال ایجاد حیات طیبه برای دانش آموزان هستیم و این حیات طیبه در سایه رشد روحیه اسلامی ایرانی، فعالیت اجتماعی و با حضور موثر دانش آموزان تحقق می یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است حضور شما دانش آموزان انقلابی در مدارس بتواند باعث برگزاریی هرچه بهتر برنامه هایی چون یادواره شهدا، راهیان نور و فعالیت های علمی و تربیتی در مدارس شود.


دانش آموز انقلابی، ایجاد کننده مدرسه انقلابی است

مهراب کیانی در آیین افتتاحیه دوره آموزشی فرماندهان واحدهای مقاومت پیشگام بسیج دانش آموزیبا عنوان "طرح یاوران ولایت"  یادبود شهدای مدافع حرم گفت: دانش آموز انقلابی، ایجاد کننده مدرسه انقلابی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر در این آیین که صبح جمعه در اردوگاه سپاه امام صادق(ع) در خان زنیان استان فارس اظهار داشت:  اردوی آموزشی تربیتی یاوران ولایت پیشانی برنامه های بسیج دانش آموزی است و اگر فرمانده واحد توانمندی در مدارس داشته باشیم این ها می توانند با کمک به مدیر مدرسه و معلمان پرورشی نقشی ویژه در تربیت اسلامی ایرانی و انقلابی دانش آموزان ایفا کنند.

مهراب کیانی افزود: فرمانده واحد بسیج دانش آموزی باید خوش پوش ترین، خوش اخلاق ترین، درسخوان ترین، مومن ترین دانش آموزان مدرسه باشد که به حمد الله در حال حاضر شما بهترین دانش آموزان مدارس  خود هستید و باید ویژگی های مثبت خود را تقویت و موارد منفی را  از خود دور کنید تا بتوانید نقش آفرین مدارس خود باشید.

وی ادامه داد: امروز به شما دانش آموزان اعتماد شده است و مانند جوانان دفاع مقدس شما در جایگاه فرماندهی بسیج بکارگیری شده اید تا در آینده بتوانید در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش ویژه ای ایفا کنید و در بحث های تربتیی پیشگام و پیشرو باشید.

این مسئول بسیج تاکید کرد: فرمانده بسیج دانش آموزی باید چشمش به دهان ولی زمان خود باشد و رهنمودهای ایشان را در مسائل نوجوانان و دانش آموزان در مدارس انتقال داده و روح انقلابی گریی را گسترش دهند چرا که دانش آموز انقلابی است که مدرسه انقلابی را به وجود می آورد.

شایان ذکر است: 10 نفر از منتخبین این دوره به عنوان نمایندگان استان درکنگره ملی بسیج دانش آموزی کشورکه در شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می شود، شرکت می کنند و این دانش آموزان در طول سال به عنوان مشاوران سازمان بسیج دانش آموزی در برنامه های این سازمان همکاری خواهند کرد./انتهای پیام


ارسال نظرات