خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بر لزوم ورود قرآن و تعالیم و سبک قرآنی به زندگی انسان‌ها تاکید کرد و گفت: تعالیم قرآنی کهنه نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۴۷۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  آیت الله مصطفی علما امروز شنبه در اختتامیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه که در محل مجتمع بعثت برگزار شد، بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی و تعالیم قرآنی در جامعه تاکید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: خود خداوند که ما را خلق کرده و از توان ما با خبر است.

 

وی ادامه داد: با توجه به شناخت خداوند از ما به پیغمبر خود می فرماید: انسان را من خلق کرده ام و معرفی می کنم. لذا اگر همه عالم و تمام فیلسوفان و اهل نظر جمع شوند نمی توانند اینگونه سخن بگویند.

 

آیت الله علما تصریح کرد: بنا به آیات قرآن کریم  خداوند می فرماید، حقیقت و ذات انسان در خسران و زیان است مگر اینکه تحت تربیت الهی قرار گیرند.

 

وی با اشاره به سبک زندگی قرآنی و لزوم ترویج و ورد آن به زندگی انسان ها  گفت: اگر کسی تحت سبک زندگی قرآنی و تربیت الهی قرار گیرد، حقیقت و جوهر انسان - که خداوند خلق کرده است-  باید مورد سجده قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: سبک زندگی قرآنی باید وارد زندگی انسان شود و به فرموده امیرالمومنین(ع) هدف اصلی رسالت پیغمبران تربیت و هدایت فطرت انسان هاست.

 

وی با بیان اینکه سفارش رسوالله (ص)در لحظات پایانی همین قرآن بود گفت:  تیتر وصیت نامه امام (ره) نیز همین قرآن بود  و همین قرآن باید وارد زندگی ما شود.

 

آیت الله علما با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: این اندازه که می بینید ما موفق هستیم، انقلاب موفق است و هیمنه دارد به خاطر همین قرآن است.

 

وی افزود: این قرآن در تمام شئون موضع و حرف برای گفتن دارد. آنچه که ما لازم داریم در قرآن برای ما بیان شده است و حکم، تکلیف و احتیاجی را نمی یابید که انسان و جنس انسان نیاز داشته باشد و در این قرآن نباشد.

 

آیت الله علما با تاکید بر اینکه این قرآن را ما باید حفظ کنیم، گفت: این سبک و سیاق قرآنی را نیز نسل به نسل باید منتقل کنیم.

 

وی با اشاره به اثرگذاری امام (ره) و سخنانشان در عرصه جهانی گفت: امام(ره) با همین تربیت قرآنی تمام سیاسیون جهان را متحیر و جهان را متحول کرد. همه اینها از دل اسلام و قرآن بیرون آمد و شاید امام در تمام عمرش حتی یک کتاب سیاسی هم مطالعه نکرده بود اما از بطن و متن اسلام و جوهره قرآن اینها را استباط کرد.

 

علما ادامه داد: لذا ما از چنین سرمایه و ثروتی برخورداریم که امام(ره)  با آن عظمت مقابل شرق و غرب موضع گیری می کرد. چه کسی به ابر قدرتی چون گورباچوف نامه می نویسد و دعوت به اسلام می کند. بعد از پیغمبر ما چنین چیزی به یاد نداریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: لذا سعی و تلاش ما این باشد که قرآن را در تمام شئون شخصی و اجتماعی خودمان وارد کنیم.

 

وی اشاره ای نیز به اثرگذاری مادران و خانم ها در تربیت خانواده، فرزندان و مردان داشت و گفت: خانم ها به سبک زندگی قرآنی توجه ویژه کنند، چرا که امروز مورد هجمه هستیم و بهترین راه برای مقابله همین قرآن است.

 

آیت الله علما خاطرنشان کرد: اینکه رهبری اصرار بر کار فرهنگی و تربیت اسلامی دارد، اصرار بر همین سبک قرآنی است که باید وارد زندگی شود. آنوقت است که ما قدرتمندیم و می توانیم با دنیا بجنگیم و مبارز بطلبیم.

 

وی افزود: هم اکنون نیز از نظر علمی و فکری هیچ جای عالم به پای قرآن نمی رسد. اگر آنها هم با جایی سر و کار دارند، ریشه در قرآن دارد و قرآن فطرت ما را تفسیر کرده است، لذا نه ما کهنه می شویم و نه قرآن کهنه می شود.

 

این مسئول ادامه داد: ۱۴۰۰ سال از ظهور قرآن گذشته اما وقتی امام سبک و سیاق قرآنی حرف می زد همه دنیا گوش فرا می دادند ببنند چه می گوید. همه نیازهای ما از تربیت تا خانواده در قرآن است.

 

وی تاکید کرد: بهترین سبک زندگی زناشویی و خانواده در همین قرآن است. تمام نیازهای جوانان ما در قرآن است. لذا باید این قرآن و اسلام  وارد زندگی انسان شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: سبک قرآن همه را خاضع می کند و اگر بخواهیم بقاء داشته باشیم باید مانوس با قرآن باشیم و چون قرآن بقاء دارد به ما هم بقاء می دهد.

 

ارسال نظرات