بسط و گسترش فرهنگ شهادت امنیت جامعه را رقم می زند/ انتقال یادمان شهید کشوری به ایلام

اکنون به واسطه وجود شهدا و فرهنگ شهادت، امنیت در جامعه حاکم است و دغدغه امنیت نداریم که باید ضمن حفظ این امنیت در بسط و گسترش آن در نسل‌های بعدی با نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت تلاش شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۴۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ ستاد قاسم رحیمی در شانزدهمین یادواره 264 شهید منطقه هزارجریب در روستای سورک اظهار داشت: یادمان شهید کشوری از موقعیت فعلی به دلیل صعب‌العبور بودن به ایلام منتقل می‌شود و در این زمینه موافقت‌ها اخذ شد.

وی افزود: کاروان‌های راهیان نور در فصول مختلف سال میهمان یادمان‌های شهدا هستند و ما تلاش داریم تا به درستی و سهولت سیره و روش شهدا را در بین جوانان و نوجوانان جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه کنیم.

این مسئول نزاجا یکی از افتخارات ارتش را علاوه بر حضور در تمامی جبهه‌ها، آموزش دو میلیون و 500 هزار سرباز در دوران دفاع مقدس اعلام و تصریح کرد: خاطرات سربازان هشت سال دفاع مقدس در حال تنطیم است.

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز پژوهش‌های ارتش برای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان جبهه‌ها گفت: تاکنون بیش از 130 عنوان کتاب متشکل از خاطرات حماسی ارتشیان کتاب‌هایی با هزار صفحه آماده چاپ است.

مسئول حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به منظور نگهداشت درست خاطرات و انتقال به نسل جوان، خاطرات رزمندگان ارتش در طول دفاع مقدس جمع آوری می‌شود.

وی افزود: رزمندگان ما در طول دفاع مقدس خاطرات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته‌اند که استفاده از این خاطرات توسط خود، خانواده و همرزمانشان راهی برای ماندگاری این رزمندگان است.

مسئول حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ارزش‌هایی که در پرتو دفاع از این انقلاب و نظام به‌دست آمده بسیار ارزشمند است و باید فرهنگ‌سازی شود.

رحیمی گفت: اکنون به واسطه وجود شهدا و فرهنگ شهادت، امنیت در جامعه حاکم است و دغدغه امنیت نداریم که باید ضمن حفظ این امنیت در بسط و گسترش آن در نسل‌های بعدی با نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت تلاش شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار