توسعه تعاونی‌های بانوان در روستاها

کد خبر: ۸۹۰۰۵۶۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فروغ السادات بنی هاشم، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی نیز با اشاره به اینکه در روابط بین الملل همکاری‌های علمی، فنی و مالی امری مرسوم و متداول است، افزود: این همکاری‌ها بر اساس احترام متقابل و نشان دهنده صلح و دوستی بین کشورها است.

وی با بیان اینکه مراتب احترام دولت ایران و وزارت جهادکشاورزی را به سفیر کبیر ژاپن اعلام می‌کنم، گفت: پیام صلح و دوستی ملت ایران در توسعه همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی تقویت می‌شود.

بنی هاشم با اشاره به اینکه امسال شانزدهمین پروژه مشارکتی بخش کشاورزی ایران و ژاپن را در ایران در حال اجرا هستیم، افزود: سابقه همکاری بخش کشاورزی ایران و ژاپن قدمت 16 ساله دارد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در ایران همواره بانوان به عنوان کشاورزی خانوادگی فعال بودند، تصریح کرد: امروز به دلیل کاهش جمعیت روستاییان، متاسفانه فعالیت بانوان در روستاها کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه فعالیت‌های سنتی در روستاها به فعالیت صنعتی و نیمه صنعتی توسط بانوان کشاورز تقویت شده است، تصریح کرد: برای دسترسی به بازار و بهبود اقتصاد و ایجاد ارزش افزوده نیازمند تولید پایدار بوده و تحقق این اهداف از طریق ایجاد کارگاه‌های تعاونی نظیر عرقیات گیاهی میسر و ممکن خواهد بود.

بنی هاشم با بیان اینکه توسعه کارآفرینی و بازار از طریق کارگاه‌های عرقیات گیاهی در شمال کشور محقق خواهد شد، گفت: ژاپن از کشورهایی بوده که در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی موثر بوده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها