تبریز به نام مشروطیت در تئاتر سوره طنین انداخت

نمایش «اتابک پارکنین تراژدیسی» به کارگردانی سیروس مصطفی در بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره خوش درخشید.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۶۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، سرپرست حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: نمایش «اتابک پارکنین تراژدیسی» در بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره 8 مقام برتر این جشنواره را از آن خود کرد.

جواد کریم نژاد ادامه داد: نمایش« اتابک پارکنین تراژدیسی» در بخش های بازیگری مرد، نمایشنامه نویسی، ساخت موسیقی، طراحی مواد تبلیغی، طراحی لباس، طراحی گریم، طراحی صحنه و بازیگری نوجوان توانست جایزه و لوح تقدیر این جشنواره را از آن خود کند.

وی افزود: ابراهیم عباسعلی زاده لوح سپاس و جایزه دوم بازیگری مرد، همچنین سید مرتضی هاشم پور؛ لوح تقدیر و جایزه سوم نمایشنامه نویسی را از آن خود کرد.

کریم نژاد ادامه داد: عیسی پوراسماعیل قره خانلو؛ لوح تقدیر و جایزه دوم ساخت موسیقی، الهه نعمتی؛ دیپلم افتخار و جایزه طراحی مواد تبلیغی، رضا فلاحیان؛ دیپلم افتخار و جایزه طراحی لباس و نیز دیپلم افتخار و جایزه طراحی گریم را از آن خود کردند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین لوح تقدیر و جایزه طراحی صحنه و بازیگر نوجوان به ترتیب به علی فتوحی و آرمان آزادگر اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: «اتابک پارکینین تراژدیسی» دقایقی از کشمکش‌های درونی سردارملی انقلاب مشروطه را به نمایش می‌کشد که در اقدامی نابهنگام از طرف دولت به تحویل سلاح خود وادار می‌شوند و طی مقاومت برای تحویل سلاح، ستارخان مجروح و خانه‌نشین می‌شود و بعد از چند سال چشم از جهان فرو می‌بندد. در واقع نمایش، روایت درون ستارخان را در یکی از بحرانی‌ترین مقاطع زندگی‌اش به تصویر می‌کشد.

آئین پایانی جشنواره تئاتر سوره، که از 15 مرداد ماه با شعار «اخلاق برای همه» در تهران آغاز شده بود، 20 مرداد ماه سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار