خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی رشد گفت: طی خشکسالی های اخیر و از بین رفتن دام ها، مردم این روستا شغل اصلی خود را از دست داده اند و طرح اصلی این گروه جهادی ایجاد شغل برای مردم روستا است .
کد خبر: ۸۹۰۰۶۰۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

خانم آهنگری مسئول گروه جهادی بانوان رشد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: در اسفند ماه سال گذشته گروه جهادی بانوان از طرف موسسه خیریه رشد به مناطق محرم خراسان جنوبی اعزام شدند و پس از بررسی های زیاد تحقیق و جستجو تصمیم گرفتیم که کارمان را با یک روستا شروع نماییم.

وی عنوان کرد: می خواستیم تمام مشکلات قابل پیگیری روستا به یاری خدا و کمک افرادی که دغدغه این مردم را دارند را برطرف نماییم که پس از بررسی طرح، کار برای روستای همت آباد بخش مرکزی شهرستان سربیشه آغاز شد لذا در تیرماه 96 پیرو اردوی قبلی در جهت خدمات بلند مدت گروه جهادی دوباره به منطقه اعزام شد اما ناگفته نماند که در طول این چند ماه فاصله از اردوی قبلی بصورت تلفنی با مردم و مسئولین در ارتباط بودیم.

مسئول گروه جهادی بانوان رشد گفت : روستای همت آباد در نزدیکی شهر سربیشه از جمله روستاهایی است که در گذشته بصورت عشایر بوده که شغل مردمش دامپروری است و در حدود 20 سال یکجانشین شده اند که این روستا حدود 190 نفر جمعیت و 20 دانش آموز دارد اما ادامه تحصیل برای فرزندان خود را بیش از مقطع ابتدایی ضروری نمی دانستند .

وی ادامه داد طی خشکسالی های اخیر و از بین رفتن دام ها، مردم این روستا شغل اصلی خود را از دست داده اند و طرح اصلی این گروه جهادی ایجاد شغل برای مردم روستا است .

مسئول گروه جهادی رشد گفت : در مدت 5 روز حضور در روستای همت آباد که کارشناسان حاضر در اردو با اهالی روستا پیرامون ضرورت ادامه تحصیل برای آینده فرزندان و همچنین توسعه دامپروری بصورت تخصصی و علمی صحبت کردند که در این راستا برای 6 دانش آموز جا مانده از تحصیل در مدارس شبانه روزی سربیشه ثبت نام و با شروع مدرسه هزینه رفت و آمد آنها را برعهده خواهیم گرفت .

به همت حامیان و خیرین هزینه تحصیل آنها تامین خواهد شد و همچنین چند نفر که سن آنها بالای 30 سال بود جهت سواد آموزی به نهضت معرفی شدند.

خانم آهنگری از رونق هنر عروسک سازی در این روستا خبر داد که در گذشته یک حرفه و یک هنر برای مردم این روستا بوده است و افزود: این پروژه یکی از پروژه های بین المللی ترسیب کربن است که قصد دارد با شناساندن هنرهای بومی و ایجاد کمترین تغییرات ، آنها را قابل عرضه به بازار نماید تا کمک معیشتی برای خانواده ها باشد .

وی در ادامه این مطلب اشاره داشت: ما به همه مردم گفتیم که با هر چیزی که دارید عروسک بسازید ما از شما می خریم و شما هر چقدر در این طرح مشارکت کنید پول به صندوق روستا برمی گردد و برای هزینه های پیش بینی نشده خرج خواهد شد.

خانم آهنگری گفت : در مدت حضور در روستا مشکل آب شرب روستا را پیگیری و یک پمپ برای چاه آب روستا که فاصله زیادی تا روستا داشت خریداری نمودیم چون مردم گاهی مواقع که با کمبود آب مواجه می شدند مجبور بودند از آب چاهی استفاده کنند که مخصوص دامها بوده لذا املاح موجود در آن باعث بیماریهای کلیه و بیماریهای داخلی مردم روستا می شد.

مسئول گروه جهادی رشد در ادامه از خرید جوجه مرغ با مشارکت اهالی روستا خبر داد و گفت : مردم را در زیبا سازی و فضای سبز روستا از طریق ثبت نام برای درخت میوه ترغیب نمودیم تا بصورت اقساطی افراد پول درختها را پرداخت نمایند و هر فردی در مقابل منزلش درختی بکارد و از دیگر کارهایی که در این روستا انجام شد تشویق بانوان به هنر قالی بافی و تشویق چند نفر برای آموختن هنر خیاطی و یک نفر را هم جهت خدمات آرایش و پیرایش بانوان تشویق و رایزنی های اولیه با فنی و حرفه ای شهرستان جهت حضور افراد در دوره ها ی آموزش انجام شده است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها