مسئول بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزد خبر داد:
مسئول بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزد بیان داشت : کریمی يكي از بسیجیان فعال اقتصاد مقاومتي در شهر یزد است كه توانسته با دريافت 50 ميليون ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي و راه‌اندازي پرورش گیاهان آپارتمانی با پسماند های مواد غذایی كمك شاياني به اقتصاد خانواده خود داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۰۰۶۱۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مسئول بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزد دراین مورد به خبرنگاربسیج گفت: در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري بهنام «اقتصاد مقاومتي، تولید واشتغال، نامگذاري شده است؛ توجه به ترويج و توسعه طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي علاوه بر اينكه به تقويت رويه خودكفايي كمك مي‌كند از سويي حلال مشكلات اقتصادي كشور و راهكار برون‌ رفت از ركود تورمي است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ازاين‌ رو بايد روش توليد را توسعه و رونق داد كه كمترين ميزان وابستگي به نقدينگي را ايجاد و در سريع‌ترين زمان به بازدهي مطلوب برسد.

جواد دهقانی بیان داشت : در اين راستا در شهر یزد نيز طي سال‌هاي اخير،توليدي‌ها،پرورش گلهای زینتی و مزارع پرورش مرغ و بوقلمون وگلخانه وقالی بافی و صنايع تبديلي متعددي در زمينه‌هاي مختلف راه‌ اندازي شد و هم‌اكنون نيز بسياري از اين طرح‌ها باروند بسيار خوبي روبه ‌پيشرفت و توسعه هستند.

مسئول بسیج سازندگی اظهارداشت : کریمی يكي ازبسیجیان فعال اقتصاد مقاومتي در شهر یزد است كه توانسته به دريافت 50 ميليون ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي و راه‌اندازي پرورش گیاهان آپارتمانی كمك شاياني به اقتصاد خانواده خود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: کریمی ، مهمترين عامل موفقيت خود را در حوزه كمك به معيشت خانواده، اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي بسيج مي‌داند و اظهار می دارد:ورود مثبت و اثرگذار بسيج سازندگي ناحیه مقاومت بسیج ثارالله یزد به عرصه‌هاي اقتصادي و اعطاي تسهيلات در زمينه اشتغال‌ زايي باعث شده علاوه بر اشتغال‌زايي خود،زمينه تشويق ديگران براي حضور در اين عرصه فراهم شود.

وی كه پيش ‌ازاين نيز راهكارهاي استفاده حداكثري از فضاي حياط منزلش براي پرورش گلهای زینتی آپارتمانی را بكار بسته بود گفت: بااستفاده از تسهيلات اقتصاد مقاومتي توانستم تعداد گلهايی كه در حياط منزل نگهداري مي‌كنم را افزايش داده و بدين ترتيب منشأ اثري براي اقتصاد خانواده باشم.

اين فعال حوزه اقتصاد مقاومتي در خصوص ميزان سرمايه‌گذاري اوليه در اين طرح گفت: توسعه و پرورش گلهای زینتی و بخصوص گلهای اپارتمانی را با 5 ميليون تومان وامي كه در قالب اقتصادمقاومتي از بسيج سازندگي گرفته بودم شروع كردم.

وي با بيان اينكه تنها يك سال است كه در زمينه پرورش گلهای زینتی مشغول فعاليت است افزود: دراين مدت با امکانات و تعداد کم و محیط پرورش کوچک كار خود را شروع كردم و سپس باگذشت زماني اندك توانستم تعداد و محیط پرورش را افزایش دهم ومحصول را روانه بازار كنم.

وي همچنين با بيان اينكه نگهداري و پرورش گلهای زینتی دركنار كا رخانه داری كم‌هزينه است اضافه كرد: ازآنجايي‌كه پرورش این گیاهان به مواد غذایی و کودهای خاصی نیاز دارد می توان بجای خرید کود و موادی که باید به خاک اضافه کرداز پسماندهای مواد غذایی از قبیل پوست میوها ،تفالهای چای و ته ماندهای برنج و...که به روش خاصی آماده میشود استفاده کرد وآبیاری این گیاهان از اضافه آبهای که ازظرفشویی یا دور ریز روشویی استفاده کرد و در مصرف آب صرفه جویی کرد و از این راه هم درآمد خود را افزايش داد.

مسئول بسیج سازنگی ناحیه ثارالله یزد در پایان با توصيه به جواناني كه به دنبال مشاغل دولتي هستند، خاطرنشان كرد: در واقع بايد بدانيم كه همه‌چيز كار دولتي و استخدامي نيست جوانان مي‌توانند با مطالعه در زمينه مشاغل مختلف و دريافت تسهيلات اقتصاد مقاومتي زمينه اشتغال خود و چندين نفر را فراهم كنند.

ارسال نظرات