امام جمعه بخش بهمن در واکنش به سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با موگرینی، گفت: نمايندگان خاطى بايد نسبت به عملكرد خود از مردم عذرخواهى كنند و هيأت نظارت نیز با آنها برخورد جدی کند.
کد خبر: ۸۹۰۰۶۲۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی که داعش سرش را از بدن جدا کرد، اظهار کرد: مسئولان کشور و مردم هیچگاه نباید از توطئه های دشمن غافل شوند.

حجت الاسلام علیزاده افزود: دشمنان در راس آنها آمریکای جنایتکار همه توان خود را براى نابودى جمهوری اسلامی به‌كار گرفته اند و از هر بهانه‏اى برای آن دریغ نمی کنند و هر غلطی را انجام می دهند. دائماً ایران را تحریم می کنند و آن را نقض برجام نمی دانند، اما فعالیت های علمی و فنی مثل پرتاب موشك ماهواره بر به فضا که براى كشور لازم است را نقض برجام می دانند.

وی بیان کرد: آمریکا دنبال نقض برجام است و می خواهد این خطا را به گردن ایران بیاندازد و بازدید آنها از مراکز نظامی ایران بهانه دیگری است در حالی که در برجام، بند و مفادى دال بر ضرورت این امر درج نشده است. به ‏وهيچ‏ وجه آمريكايى‏ها حق و اجازه چنین کاری را ندارند.

علیزاده با تأکید بر اینکه مراکز نظامی جزو حريم امنيتى جمهورى اسلامى ايران است، گفت: در اوايل سال ۹۴ زمان انجام مذاکرات برجام زمزمه‏هايى در این خصوص مطرح بود، كه با واكنش قاطعانه مقام معظم رهبرى روبرو شد و در حال حاضر نیز این بهانه پوچ با مخالفت تصميم گيران كشور مواجه خواهد شد.

خطیب جمعه بخش بهمن خاطر نشان کرد: استقبال چهره‏ هاى سياسى از مراسم تحليف در دهه چهارم انقلاب، گوياى پيام ‏هاى مهمى است. حضور اين تعداد شخصيت ‏ها و هيأت ‏هاى سياسى در ایران براى شركت در مراسمى كه كاملاً جنبه داخلى دارد، نشان دهنده اعتبار و استحکام نظام مقدس جمهورى اسلامی و بيهوده بودن دشمنى ‏ها عليه ايران است.

وی تصریح کرد: قطعاً جمهورى اسلامى و همسايگانش تهديدهاى مشتركى دارند، كه همسايگان ايران، در پاسخگويى به اين تهديدات، نقش ايران را پررنگ مى‏بينند. لذا برای رسیدن به منافع و اهداف مشترك، پيشگام بودن جمهورى اسلامى براى كشورهاى اسلامى الگو و فرصت است.

علیزاده با اشاره به حواشی مراسم تحلیف ریاست جمهوری تأکید کرد: سلفى گرفتن تعدادى از نمايندگان مجلس با خانم موگرينی، خارج از عرف ديپلماتيك بود. نمايندگان ملت در جايگاه رفيع مجلس شوراى اسلامى موظف به رعايت شأن ملت ايران ‏هستند. نه اینکه حیثیت و آبروی مجلس را بر باد بدهند، آنهم زمانی که مراسم تحلیف رئیس جمهور است.

امام جمعه بخش بهمن عنوان کرد: نمايندگان خاطى بايد نسبت به عملكرد خود از مردم عذرخواهى كنند و هيأت نظارت نیز با نمایندگان و رفتارهای دون شأنشان برخورد جدی داشته باشد.

وی در آستانه نزدیک شدن به سالروز پيرزوى حزب ‏الله لبنان بر رژيم مجعول صهيونيستى در جنگ 33 روزه، گفت: این جنگ یک پیام مهم به دنیا خصوصا استکبار و صهیونیست داشت و آن اینکه هر گونه حمله آمريکا به ايران مي تواند چه عواقبی براي آنها به ارمغان آورد. چرا که حزب الله که يک گروه محدود چريکي و دور از محور اصلي بود آن بلا را سرشان آورد و اگر با ايران در بيفتند، خاکستري هم از آنها باقي نخواهد ماند.

ارسال نظرات