استاد برجسته حوزه با توجه به سیره شهدا در مواجه با مسئولیت اضافه کرد: اگر به شهدا مسئولیتی داده می شد آن را سکوی پروازی از شانه های مستضعفین نمی دیدند.
کد خبر: ۸۹۰۰۶۳۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران از محمودآباد،  یادواره سه شهید گمنام غواص برای دومین سال در شامگاه جمعه 20 مردادماه همزمان با سالروز تشییع این شهدا با حضورگسترده و با شکوه مردم ولایتمدار و شهیدپرور و مسئولین شهری در مهدیه انصارالشهداء شهرستان محمودآباد برگزار شد.

حجت الاسلام میرزا محمدی استاد محقق و برجسته حوزه و دانشگاه سخنران این یادواره  با اشاره  به آیات قران و سنت الهی که خدا مومن  را در بوته بلا پرورش میدهد با بیان چکیده مطالبه خدا از بندگان گفت : با توجه به تفسیر آیه دوم سوره ملک خداوند از بندگان یک مطالبه دارد آن هم این است که هرکاری میخواهید، انجام بدهید اما در زیباترین شکل ممکن و براساس خط کش اسلام عمل کنید.

میرزا محمدی در ادامه با بیان این مطلب که شهدا عامل به قران بودند، افزود: شهدا به آیات قران  باور قلبی  داشتند و تمام افکار و کردار و اعمالشان بر منطق قران بود.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه تاکید کرد: شهدا اهل حرف ، وعده های دروغین و پوشالی و به دنبال شهرت و شهوت نبودند. شهدا اهل اینکه کاری انجام دهند تا بر سر زبان ها بیفتند نبودند بلکه آنها تمام اعمال خود را به خاطر خدا و جلب رضایت خدا قرار دادند.

میرزا محمدی با توجه به سیره شهدا در مواجه با مسئولیت اضافه کرد: اگر به  شهدا مسئولتی داده می شد  آن را سکوی پرواز از شانه های مستضعفین نمی دیدند.شهدا هیچ وقت  مسئولیت را مایه ترقی و تکبر و فخر فروشی به زیردستان قرار نمی دادند.

او با اشاره به بیانات امیرالمومنین (ع) که مسئولیت یک امانت الهی است و  اگر مسئولیت و منصبی هم داشتند خود را خدمتگزار مردم می دانستد نه طلبکار، بیان کرد:  شهدا در مدرسه پیر جماران تربیت شده بودند که وقتی  امام علم انقلاب را در دست گرفت تا به زمان رحلتشان  خود را خدمتگزار خالص مردم می دانست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر سیره عملی و سبک زندگی شهدا که  اهل تجملات ، بریز بپاش و  بازی نبودند و مردم  را هم به بازی نگرفته بودند، گفت : ایستادگی شهدا در برابر طاغوت زمان و استکبار جهانی بر منطق آیه  «اشدا علی الکفار  و رحماء بینهم» بود و به آن عمل کردند.

حجت الاسلام میرزا محمدی با تاکید براینکه شهدا برسرسفره عاشورا بزرگ شدند و تربیت شده مکتب سیدالشهدا بودند، افزود: شهدا اهل صلح و سازش ، اهل تعظیم و تجلیل در برابر با طاغوت زمان آمریکا و اسرائیل هم نبودند.

استاد محقق حوزه علمیه  منطق شهدا را منطق قران دانست و گفت : شهدا در برابر دشمن که امروز با هر زبان و حربه ای و با ابزار آلات مختلف سعی در نفوذ سد آهنین امت دارد ، ایستادند. اما کج فهمی بعضی رجل سیاسی  به بهانه مختلفی همچون توسعه اقتصادی ،  سیاسی ، برجام ،  گفتگوی تمدن ها و ارتباط علمی و آکادمی با دنیا به  پایه های بنیادین انقلاب ضربه می زند که این منطق شهدا نبود.

میرزا محمدی در بخش دیگری  از سخنان خود یادواره شهدا را محفلی صرف خاطره گویی و تجدید خاطرات ندانست و افزود:  یادواره شهدا  تجلی عمل به سیره و سنت قران  و نصرت الهی است که در قالب یادواره شهدا خودش را نشان میدهد.

 استاد محقق و برجسته حوزه علمیه قم  با تاکید بر اینکه شهدا برای همه اقشار جامعه ازپیرو جوان تا رجل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و  کارگر وکشاورز و ..الگو هستند، گفت: ما بر سرسفره ای نشسته ایم که صاحبان این سفره به تعبیر مقام معظم رهبری ستارگان فروزان هدایت هستند.امروز این راه روشن است و برای کسی نقطه تاریکی وجود ندارد.

میرزامحمدی خاطرنشان کرد: امروز دشمن شناسی را مدیون شهدا و حماسه شهدا هستیم.شهدایی که با کمترین امکانات در برابر 52 کشور جهان که دشمن از آنها حمایت مالی و سیاسی کرد ، ایستادند.

او با بیان این مطلب که شهدا نه اهل ترس بودند و نه آدم های ترسو و  بزدلی هستند  به ماجرای سلفی حقارت بعضی وکلای ملت اشاره کرد و  یادآور شد: شهدا به دنبال عکس سلفی با طاغوت زمان نبودند و  خود  در آینه کربلا و حماسه حسینی نشان دادند.

میرزا محمدی در پایان با اشاره به اینکه هنوز شاهد آوردن پیکرهای مطهر شهدا دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم  به کشور هستیم و این یک زنگ بیداری است تا از خواب غفلت بیدار شویم ، گفت : شهدا تاریخ مصرف ندارند و نام و مرام شهدا بر تاریخ بشریت می درخشد.

انتهای پیام./
ارسال نظرات
پر بیننده ها