احمدیان در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه شاهرود گفت: تمام اهداف تشکیل این دفاتر بحث محرومیت زدایی و امید بیشتر در دل مردم به واسطه ظرفیت های آستان قدس رضوی در شهرستان هاست
کد خبر: ۸۹۰۰۶۶۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرتضی احمدیان در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود در دفتر آستان قدس رضوی در سخنانی با گرامیداشت روح امام و شهدا به خصوص شهید مدافع حرم حججی با بیان اینکه در آستانه راه اندازی دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود هستیم اظهار کرد: شاهرود در مسیر بین الحرمین حضرت معصومه و امام رضا(ع) و برکات این امام و امامزادگان برخوردار هستیم و با افتتاح دفتر فصل جدیدی در شهرستان باز می شود.

وی افزود: با انتخاب آیت الله رئیس به عنوان تولیت آستان قدس رضوی بعد از مرحوم آیت الله واعظ طبسی که روحش شاد، سیاست جدید در حکم رهبری انقلاب در موضوع محرومیت زدایی و استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی در سراسر کشور ایجاد شده است.

احمدیان با بیان اینکه آستان قدس رضوی فعالیت از پایین به بالا بوده و نذر و موقوفات مردم از این طرف به سمت امام رضا(ع) بوده بیان کرد: بناست از ظرفیت های مختلف بی نظیر آستان قدس رضوی برای کل کشور استفاده شود و در این مدت این سیاست عملیاتی شده و با تاسیس و افتتاح دفاتر در مرکز استان و شهرستان ها از این ظرفیت استفاده می شود.

وی با بیان اینکه همه تحت پوشش قرار دادن محرومین و محرومیت زدایی هدف از تشکیل دفاتر است ادامه داد: برای ایجاد سازمان و تشکیلات دفاتر در استان و شهرستان با سیاست آستان قدس رضوی در کل کشور پیاده سازی می شود تا محرومیت زدایی از کل کشور با کمک دولت انجام شود.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود با بیان اینکه دفتر استانی تشکیل شده است افزود: در شهرستان ها نیز اولین دفتری که رسماً افتتاح می شود در شاهرود است و اصل دفتر در سمنان است و در شهرستان ها نیز شکل گرفته که زیر مجموعه دفتر استان قرار دارد.

وی با اشاره به شورای سیاستگذاری آستان قدس رضوی در شهرستان گفت: دفتر شهرستان زیر نظر این شورا فعالیت می کند که امام جمعه شهر مسئولیت آن را بر عهده دارد و دبیر این شورا دفتر آستان قدس می باشد و اداراتی چون اوقاف و امورخیریه، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، کمیته امداد حضرت امام(ره)، صداوسیما و فرماندار و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعضا این شورای هستند.

احمدیان ادامه داد: دفاتر آستان نیز ستاد دارند که با نام های مختلف فعالیت می کند و خادم یاران امام رضا(ع) هستند و از جمله این معاونت ها، خادم یاران زیارت برای پیگیری زائر اولی ها،رابطین خادم یاران وقف و نذر برای پیگیری امورات واقفین رضوی، خادم یاران فرهنگی آموزشی، خادم یاران بهداشت و درمان برای انجام برنامه های بهداشتی درمانی خانواده های محروم است.

وی اضافه کرد: رابط اردوهای جهادی و فنی مهندسی دیگر معاونت است که اکنون در طرود و بیارجمند سازندگی توسط آستان قدس رضوی با همکاری سپاه و بسیج در حال انجام است و اردوهای جهادی بسیج و سپاه با شناسایی این نهادها توسط آستان قدس و همکاری انجام می شود.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود بیان کرد: رابطین خادم یار کارآفریتی و اشتغال معاونت دیگری است که می توان طرح های قابل اجرا برای تولید اشتغال به آستان ارائه کرد تا مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد که این به نفع شهرستان و اشتغالزایی است.

وی با اشاره به رابط خادم یار حمایتی اظهار کرد: این معاونت در شناسایی محرومین و حمایت توسط آستان قدس رضوی فعالیت می کند و ما در ابتدای امسال 200 کارت هدیه صد هزار تومانی توسط کمیته امداد به خانواده محرومین معرفی شده اهدا نمودیم و می توانست ایت کارت ها به 400 قطعه نیز برسد که اداره بهزیستی شهرستان محرومین تحت پوشش خود را معرفی نکرد.

احمدیان با اشاره به بسط این طرح به سطح مساجد فعال شهرستان گفت: در سطح مساجد نیز شورای به ریاست امام جماعت تشکیل می شود که تمام برنامه ها در این راستا با معرفی این هیئت در مسجد محله انجام و کار شناسایی محرومین و نیازها انجام که تحت عنوان کانون خادم یاران محله انجام وظیفه می کنند.

وی تاکید کرد: تمام اهداف تشکیل این دفاتر بحث محرومیت زدایی و امید بیشتر در دل مردم به واسطه ظرفیت های آستان قدس رضوی در شهرستان هاست و مردم ما هم که معتقد و مومن هستند باید تلاش کنند تا از این ظرفیت بتوان به نحوه شایسته استفاده کرد و در بحث کارآفرینی و محرومیت زدایی تلاش کنیم.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود با بیان اینکه این دفتر موازی کاری با دستگاه ها و نهادها نیست افزود: این دفتر کار هماهنگی با دستگاه های مسئول در جهت استفاده از ظرفیت های آستان قدس رضوی و تلفیق کارها برای بهره بیشتر مردم و محرومین را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه الان ما آستان قدس رضوی را باید به عنوان یک سرمایه گذار بزرگ بدانیم بیان کرد: دفاتر آستان به عنوان یک ظرفیت برای خدمترسانی و مروحیت زدایی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و بنا نیست تداخلی در کار نهاد و سازمانی ایجاد شود و شورای سیاست گذاری با حضور مسئولین این نهادها حول محور امام جمعه برای اجرای بهتر برنامه ها و هماهنگی و استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی است.

احمدیان با اشاره به افتتاح رسمی دفتر آستان قدس رضوی در دوشنبه 23 مرداد ماه اظهار کرد: با حضور مسئولین شهرستان دفتر آستان قدس رضوی به طور رسمی دوشنبه 23 مرداد ساعت 17:30 با برگزاری مراسم جشنی در مسجد تاریخی امام حسن عسکری(ع) رسماً افتتاح می شود و مکان دفتر نیز توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر به مدت یکسال در اختیار دفتر قرار گرفته که از دوستان نیز تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه همه باید به ما کمک نمایند تاکید کرد: ارائه خدمات مردمی با نظارت دستگاه های اجرایی در کف جامعه به برکت امام رضا(ع) و بسط و گسترش فرهنگ خدمت رسانی از جمله اهداف دفاتر آستان قدس رضوی است و امیدواریم مردم نیز ما را یاری و کمک نمایند.

احمدیان افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات مبلغ این فرهنگ هستند و باید تلاش کنیم همه مردم را به این سمت فراخوان کنیم که اگر به این آستان کمک کنند در اصل به شهر خود و محرومین آن کمک کرده اند چرا که با توجه به سیاست ها تمام کمک ها و وقف ها به امام رضا(ع) بهره اش در همان شهر و منطقه خرج خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها