انتقاد عضو کمیسیون شوراها از مسئولان در گفتگو با «بسیج»:

تزریق co به تیلاپیا مساله ساز شده است

سلیمی گفت: جای تعجب دارد که هزینه های سنگینی را از واردات این نوع ماهی به کشور تحمیل می کنند.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۲۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
اصغر سلیمی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره واردات بی رویه ماهی های تیلاپیا از کشور چین اظهار داشت: تاکنون مجلس هیچ گزارشی از واردات بی رویه این ماهی ارائه نکرده است. جای تعجب دارد که امکان رشد این ماهی در ایران امکان پذیر است ولی با احتساب این ها هزینه های سنگینی را از واردات این نوع ماهی به کشور تحمیل می شود.

وی با بیان اینکه سلامت و بهداشت ماهی تیلاپیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: با نظارت دستگاه های ذی ربط مانند سازمان کنترل کیفی یا سازمان مواد غذایی و بهداشت، می توان ماهی های سالمی را در بازار عرضه قرار داد. سلامت و بهداشت این ماهی چینی مجهول است و گاز منواکسید کربنی که یاد می کنند مسئله ساز شده است.

این نماینده در پاسخ به این سوال که تکلیف تولیدکنندگان ماهی که بدلیل ورشکستگی رو به مسافرکشی آورده اند چه می شود، گفت: به طور کلی واردات اقلام خارجی ضربه بدی را هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ امنیت اقتصادی به تولیدکنندگان ایرانی زده است. این واردات ظلمی است به تولیدکنندگان ایرانی چراکه ایران توانایی هر نوع تولید را با توجه به پتانسیل هایی که موجود است، دارد و باید جلوی واردات ماهی تیلاپیا گرفته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار