خبرهای داغ:

اعزام 24 كاروان دانشگاهيان قمي به عتبات

مسؤول شوراي هماهنگي عمره و عتبات دانشگاهيان استان قم از اعزام 24 كاروان دانشگاهيان قمي به عتبات از 17 مرداد تا پايان مهر ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۳۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد طاهری، با اشاره به دوره هفدهم اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات اظهار کرد: حدود 3 هزار و 200 نفر در این دوره ثبت‌نام کردند و در مجموع 24 کاروان از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در این دوره برای دانشگاهیان استان اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اعزام نخستین کاروان از 17 مرداد امسال صورت می‌گیرد و تا پایان مهر ماه کاروان‌ها به تدریج در زمان‌های تعیین شده اعزام می‌شوند.

مسؤول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم با بیان اینکه اعزام کاروان‌های این دوره با مناسبت‌هایی همراه است گفت: مناسبت‌هایی مانند روز عرفه، عید غدیر، محرم و ماه صفر در این دوره وجود دارد که در تمام مناسبت‌ها اعزام‌هایی برای دانشجویان خواهیم داشت و تلاش شده اکثر کاروان‌ها شب‌های جمعه در کنار بارگاه امام حسین(ع) حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: اعزام کاروان‌ها تا 20 شهریور ویژه متأهلان و دانشجویان دختر است و از 20 شهریور تا پایان مهر دانشجویان متأهل و پسران اعزام می‌شوند. سعی شده کاروان‌های انتخاب شده برای دانشجویان از نظر فضای اسکان و نزدیکی به حرم نوع الف باشد.

طاهری با بیان اینکه پیش از سفر برنامه‌های آموزشی تعیین شده که در قالب آنها همه دانشجویان با فضای کشور عراق آشنا می‌شوند گفت: این امر سبب می‌‌شود دانشجویان با آمادگی روحی در سفر حضور پیدا کنند البته در فضای مجازی نیز ارتباط با دانشجویان برقرار است.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر دانشگاهیان گفت: زائران سه روز در نجف اشرف، سه روز در کربلا و روز آخر در کاظمین حضور دارند. نجف‌شناسی از جمله برنامه‌ها است که مباحثی در زمینه شناخت علمای مدفون در شهر نجف و شخصیت امیر مؤمنان(ع) ارائه می‌شود.

مسؤول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم خاطرنشان کرد: مداحان مستقر در شهر کربلا همراه کاروان‌های دانشجویی وارد حرم امام حسین(ع) می‌شوند و ویژه برنامه‌هایی اجرا می‌کنند و برنامه دیگر در زمینه عاشوراشناسی و فلسفه عاشورا در مرقد حر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: بسته‌های فرهنگی در زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی به دانشجویان اهدا می‌شود که شامل مفاتیح دانشجویی، اعمال و دستورالعمل زیارتی و کتابی با عنوان شناخت شخصیت‌های سرزمین عراق و اولیای الهی است.
ارسال نظرات