ترامپ در روزهای اخیر از رئیس‌جمهور روسیه بابت انجام اقدامی که توان آمریکا در هدایت سیاست خارجی را کاهش می‌دهد، تقدیر کرده است.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۳۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، یک روزنامه آمریکایی در مطلبی با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از اخراج 755 دیپلمات آمریکایی از مسکو نوشته که ضعف وی بار دیگر در برابر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه علنی شده است.

ترامپ روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره اینکه نظرش راجع به اقدام روسیه چیست گفت که بابت آن از روسیه متشکر است، زیرا که واشنگتن به دنبال کاستن از مخارج خود بوده است.

واشنگتن‌پست نوشته این پاسخ ترامپ این سوال را پیش می‌کشد که آیا او درباره دفاع از منافع آمریکا و پیشبرد آن به اندازه کافی و به صورت جدی فکر می‌کند یا خیر. این روزنامه می‌نویسد: «مطمئنا کاهش 755 نفر از کارکنان سفارت و کنسولگری‌های ما در روسیه اقدامی نیست که به نفع ما باشد.»

روزنامه آمریکایی نوشته کاهش شمار کارکنان دیپلماتیک به معنی کاستن از توانایی آمریکا برای کسب اطلاعات درباره روسیه، کاهش اطلاعات درباره برنامه‌های نظامی روسیه، کم شدن از توان هدایت دیپلماسی و داشتن منابع اندک برای تعامل با جامعه روسیه است.

واشنگتن‌پست نوشته است: «چطور ممکن است که داشتن توان کمتر برای انجام این فعالیت‌ها در راستای منافع امنیت ملی ما باشد؟ این برای پوتین خوب است، برای آمریکا خوب نیست.»

این روزنامه همچنین نوشته است: «بنابراین وقتی ترامپ از پوتین بابت کاستن از این شمار نفرات تشکر می‌کند او در حال پیشبرد منافع کدام کشور است؟»

به گزارش تسنیم،در ادامه این تحلیل آمده است: «ترامپ با بیان این اظهارات آشتی‌جویانه درباره پوتین، خودش را فردی ضعیف در برابر وی جلوه داده است. رئیس‌جمهور روسیه، که ترامپ او را به عنوان 'رهبری قدرتمند' ستایش می‌کند، از باراک اوباما به خاطر اخراج 35 دیپلمات روسیه تشکر نکرد.»

واشنگتن‌پست نوشته مقام‌های روسیه اکنون آشکارا در حال تمسخر ترامپ به خاطر نداشتن صلاحیت برای هدایت سیاست خارجی هستند، اما او قصدی برای مقابله به مثل ندارد؛ به نوشته این روزنامه، این امر باعث می‌شود لطمات بیشتری به اعتبار بین‌المللی آمریکا وارد شود.
ارسال نظرات