تعیین تکلیف آینده سیاسی پاکستان در خیابان‌های لاهور

شیخ الاسلام دکتر قادری اعلام کرد: ما برای احقاق حقوق شهدای حادثه مادل تاون تظاهرات خواهیم کرد و تا زمانی که حق خود را نگرفته‌ایم از حرکت باز نمی‌نشینیم.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۳۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از «منهاج القرآن»  شیخ الاسلام دکتر طاهر القادری اعلام کرد: ما از تاریخ 16 اوت برای احقاق حقوق شهدای حادثه مادل تاون به صورت وسیع در خیابان‌های لاهور تظاهرات خواهیم کرد.
رهبر حزب عوامی تحریک در کنفرانس خبری گفت: بازماندگان حادثه مادل تاون برای رسیدن به حقوقشان از دادگاه پنجاب در خیابان‌های لاهور  تظاهرات خواهند کرد و حزب ما نیز برای حمایت از آنان بصورت کامل این اعتراضات را پشتیبانی خواهد کرد.

 دکتر قادری تصریح کرد: ما چندین بار درخواست کردیم رای قاضی باقر نجفی را اعلام کنند ولی این کار صورت نگرفت، اینک  ما با احترام از قاضی دادگاه پنجاب منصورعلی شاه درخواست می‌کنیم که بعد از عید قربان یک کمیته تشکیل دهند تا رای قاضی باقر نجفی بررسی و رسانه‌ای شود.

وی افزود وقتی رای دادگاه عالی در مورد فساد اقتصادی نواز شریف می‌تواند اعلام شود چرا نباید رای این پرونده که مربوط به کشتار مردم بی‌گناه است مخفی بماند، دادگاه پنجاب بداند که رای این پرونده برای ما و داغدیدگان حادثه اهمیت فراوانی دارد.

در این کنفرانس خبری خانوادهای کشته‌شدگان حادثه مادل تاون هم حضور داشتند و از دکتر طاهر القادری خواستند اگر حق را با رفتن به خیابان می‌توانند بگیرند به آنان اجازه دهد تا برای گرفتن حقوقشان تظاهرات کنند.

دکتر طاهر القادری اضافه کرد: ما می‌خواستیم گزارش قاضی باقر نجفی را دادگاه به مردم اعلام کند و برای اثبات جرائم شهباز شریف، سروزیر ایالت پنجاب کمیته تحقیقاتی شکل بگیرد، ما نمی‌گوئیم اعضای این کمیته از بین ما انتخاب شوند ولی اجازه هم نمی‌دهیم که اعضای کمیته تحقیقات را قاتلان مردم انتخاب کنند.

وی در جواب سوال یک خبرنگار گفت: ما به این خاطر از قاضی دادگاه کمک می‌خواهیم که امیدمان فقط به دادگاه است و دستمان از همه جا کوتاه شده است. قاتلان بدون هیچ ترسی باز هم مردم بی‌گناه را می‌کشند و به جای اینکه از اجرای عدالت بترسند بر پست‌های حکومتی خود تکیه زد‌ه‌اند، مسئولیت خون تمام مردم پاکستان به گردن حکام است.

رهبر حزب عوامی تحریک پاکستان با انتقاد از نواز شریف اضافه کرد: نواز شریف مردم پاکستان را علیه پاکستان می‌شوراندـ امروز نواز شریف علیه دادگاه عالی پاکستان قدم برمی‌دارد، تا زمانی که دادگاه عالی پاکستان از حقوق نواز شریف حمایت می‌کرد هیچ اعتراضی انجام نمی‌شد، ولی به محض اینکه به دلیل فساد اقتصادی نواز شریف را رد صلاحیت کردند، با اعتراضات گسترده وی مواجه شدند.

دکتر قادری در حالی سخن از اعتراضات خیابانی می‌گوید، که همزمان نواز شریف هم هوادارانش را به خیابان‌های لاهور فراخوانده تا به دادگاه عالی پاکستان فشار وارد کند.

به گزارش تسنیم،شیخ الاسلام دکتر قادری به همراه عمران خان اعتراضات وسیعی در سال 2014 انجام دادند که بدون نتیجه به پایان رسید، ولی در روزهای اخیر عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف موفق شد با شکایت از نواز شریف او را رد صلاحیت کند، حال دکتر قادری در پی محاکمه و مجازات شهباز شریف برادر نواز شریف و سروزیر ایالت پنجاب است.

در حادثه مادل تاون عده‌ای از طرفداران دکتر قادری به وسیله پلیس پنجاب به قتل رسیدند، ولی دادگاه پاکستان تاکنون در خصوص قاتلان و مجازات آنان رایی اعلام نکرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار