همزمان با تشدید تنش‌ها و تهدیدهای آمریکا و کره شمالی، برخی کارشناسان نظامی می‌گویند که سیستم‌های دفاعی موشکی ایالات متحده در شرایطی غیرمتناسب با موقعیت‌های جنگی آزمایش شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۳۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند که سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا که بالغ بر میلیاردها دلار هزینه داشته است ممکن است نتوانند از آمریکا در برابر حملات موشکی احتمالی دفاع کنند.

رویترز در گزارش خود به سخنان برخی کارشناسان نظامی استناد کرد که براساس آن، علیرغم صرف 40 میلیارد دلار بودجه برای تحقیق و توسعه این موشک‌های طی 18 سال گذشته، آزمایش‌های موفقیت‌های آمیزی که پنتاگون پیشتر انجام داده است، به طور دقیق بازتابی از شرایط واقعی جنگی نبوده است.

براساس این گزارش، آژانش موشک‌های دفاعی ایالات متحده در 30 مِی گذشته، 18 مرتبه سیستم‌های دفاع موشکی GMD را آزمایش کرد که در 10 مورد نتیجه موفقیت‌آمیز بوده است. سیستم‌های دفاعی موشکی GMD شبکه‌ای از رادارها، موشک‌های ضدپرتابه‌های بالستیک و دیگر تجهزاتی است که به منظور دفاع از ایالات متحده در برابر موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای توسعه یافته‌اند.

به گزارش تسنیم،در حالی که آزمایش‌های GMD در ساعات روشن روز و با رهگیری یک موشک مهاجم یکتا انجام شده است، اما کارشناسان می‌گویند این شرایط با سناریوی حملات موشکی کره شمالی همخوان نیست.

ریکی الیسون، رئیس «ائتلاف حامیان دفاع موشکی» در گفتگو با رویترز تأکید کرد که سیستم‌های دفاع موشکی GMD باید تست‌های سخت‌تری را در برابر تهدیدهایی همچون کلاهک‌های چندگانه‌ای که برای سردرگرم کردن سیستم‌های دفاع موشکی استفاده می‌شوند، از سر بگذرانند.
ارسال نظرات