تجربه بانوي ۷۰ ساله حاجي آبادي، در مسير اقتصاد مقاومتي

بانوي حاجي آبادي با وجود كهولت سن ،بيش از ۵۰ سال است دامداري مي كند و خستگي برايش بي معني است.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۴۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، كارآفرين كسي است كه از طريق ايجاد يك شغل با تكيه بر توانايي هاي خود واسطه اي بين خداوند و بنده اش باشي تا روزي بنده از جانب خدا به دست تو به مخلوقش برسد.

در شرايطي كه وضعيت نابسامان كسب و كار اميدها را در دل خاموش و زندگي ها را به نابودي كشانده است هنوز انسان هايي هستند كه به جاي راكد كردن سرمابه خود در بانك ها آن را به جريان مي اندازند تا بقيه هم از اين سفره آن ها لقمه اي بردارند.

در شرايط تحريم و ركود كسب و كار كنوني طبق فرمايشات مقام معظم رهبري بهترين راه براي حفظ اقتصاد كشور روي آوردن به اقتصاد مقاومتي، كه همان تكيه بر توليدات داخلي است.

با به فراموشي سپردن اشتغال زايي در روستاها زمينه كوچ روستائيان به شهر ها و بي اعتمادي مردم به ايجاد كسب و كار فراهم شده است.
خاتون بانويي كه از پانزده سالگي خود را وقف كارش كرده است و به جاي خانه نشيني همچنان با انگيزه بالا در سن هفتاد سالگي به فعاليت خود در عرصه كار آفريني ادامه مي دهد.

خاتون دليل اين انگيزه اش را خودكفايي مي داند كه همين باعث شده در حال حاضر حدود 200 عدد دام داشته باشد.

خاتون كريمي دامدار روستاي تزرج شهرستان حاجي آباد بيان كرد: شغل پدري ما دامداري بود و فعاليت دامداري خود را در سن 15 سالگي با 5 راس گوسفند آغاز كردم.

دامدار هرمزگاني بيان كرد: دامداري خود را به شكل سنتي و ساده در حياط خانه روستايي ام و با سرمايه 2 هزار تومان آغاز كردم و سپس تعداد دام هاي خود را به 200 راس افزايش دادم.

وي اظهار كرد: انسان يك جا بايد گدا باشد و يك جا غني؛در مقابل پروردگارش گدا و در مقابل بنده غني، همين اعتقاد باعث شد كه روي پاي خود بايستم و خرجم را خودم تامين كنم.

كريمي با اشاره به علاقه اش به دامداري،تصريح كرد: با وجود اينكه 70 سال از خدا عمر گرفته ام، كار آفريني را به خانه نشيني ترجيح داده ام و هنوز سر پا هستم.

اين دامدار حاجي آبادي بيان كرد: هر كاري سختي خودش را دارد اما اگر كارت را دوست داشته باشي و با عشق، كار كني سختي كار و سن و سالتان را فراموش و خودتان را وقف كار مي كنيد.

وي افزود: روزانه حدود 10 ساعت را در دو نوبت كار مي كنم و با وجود اينكه 3 سال است همسرم را از دست دادم اما همچنان به تنهايي به كار دامداري ادامه دادم و هيچ گاه از شغلم خسته نشدم.

كريمي ضمن اشاره به خطرات جايگزين شدن غذا هاي فست فودي و كنسرو ها به جاي محصولات ارگانيك، گفت: اكثر مصارف خانگي ام را از توليدات خودم كه حاصل زحماتم است تهيه مي كنم كه همين عامل سلامتي و فعاليت من تا اين سن بوده است.

اين دامدار حاجي آبادي تصريح كرد: تمام آغل ها و زير ساخت هاي لازم براي دامداري ام را خودم احداث كردم و از هيچ مسئول يا ارگاني كمك دريافت نكرده ام.

وي خاطر نشان كرد: من از هيچ مسئولي انتظار مساعدت يا همكاري نداشته ام و به جوانان حاجي آبادي توصيه مي كنم كه به سمت شغل پدري شان روي بياورند و با تكيه به همت و تلاش خودشان آينده خود را رقم بزنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار