خبرهای داغ:
همزمان با برگزاری نمایشگاه آثار منتخب سومین جشنواره استانی مد و لباس اجرای کارگاهی نقاشی روی شال با حضور هنرجویان هنرستان های کوثر و میرک برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۸۳۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این کارگاه یک روزه سی نفر از هنرجویان هنرستانهای هنرهای زیبای میرک و کوثر به طراحی روی شال با تکنیک ها و شیوه های مختلف خواهند پرداخت.

کارگاه یاد شده بیست و پنجم مردادماه جاری ساعت ١٥ الی ١٨ در خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

همچنین در بخش جنبی این جشنواره کارگاه‌های تخصصی، نظری و عملی در زمینه اقتصاد مد و لباس برگزار شده و تاریخچه و آموزش عملی دوختها و طراحی های سنتی مورد بررسی قرار می گیرد.

برگزاری غرفه‌های عرضه و فروش البسه ایرانی و اسلامی مخصوص طراحان لباس و تولیدکنندگان داخلی و نمایش ٢٠ اثر برگزیده و منتخب از مجموعه آثار ششمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر را از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

 آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره بیست و پنجم مردادماه جاری ساعت ١٨ با حضور مسئولان فرهنگی استان و همچنین اصحاب فرهنگ و هنر در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار خواهد شد.

این جشنواره که پنجاه و چهارمین جشنواره مد و لباس کشور است، با موضوعاتی شامل تاثیر مد و لباس در حوزه امنیت ملی و اقتصاد مقاومتی، فرهنگ خانواده، پوشاک و الگوی مصرف، مد و لباس ایرانی در رقابت با برندهای خارجی، نقش تبلیغات و رسانه در ترویج و اشاعه الگوهای مدگرایی ایرانی، نمادها و الگوهای فرهنگی بر روی البسه ایرانی و جایگاه آموزش در اصلاح الگوی مصرف پوشاک و اشاعه اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

در بخش جنبی این جشنواره کارگاه‌های تخصصی، نظری و عملی در زمینه اقتصاد مد و لباس برگزار شده و تاریخچه و آموزش عملی دوختها و طراحی های سنتی مورد بررسی قرار می گیرد.

سومین جشنواره استانی مد و لباس آذربایجان شرقی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنیاد مد و لباس، کارگاه مد و لباس، دانشگاه الزهرا تبریز و کانون فرهنگ هنر و ادب آذربایجان شرقی برگزار و نمایشگاه آثار منتخب نیز از بیست و یکم تا بیست و ششم مردادماه جاری در نگارخانه میرعلی تبریزی و نگارخانه یاسمی برپا خواهد بود.

ارسال نظرات