به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کارگاه "رهایی شیرین" که به همت پایگاه مقاومت بسیج داودآباد و با حضور جمعی از خواهران بسیجی و افراد بهبودیافته از دام اعتیاد برگزار شد، افراد بهبودیافته به بیان خاطرات و تجربیات خاطرات خود در دوران مصرف پرداختند.
کد خبر: ۸۹۰۰۸۵۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸

یکی از بهبودیافتگان از دام اعتیاد در این جمع با اشاره به علل و عواملی که یک فرد را به مصرف موادمخدر ترغیب می‌کند، گفت: عوامل مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي وجود دارند که به معضل اعتياد دامن مي‌زنند ولی شايد مهمترين اصل ورود يک فرد به عرصه اعتياد افسردگي و نداشتن اعتماد به نفس است.

وی با بیان اینکه اختلافات بین والدین مسبب پناه بردن فرزندان به محیط بیرون از خانه و گرفتار شدن در دام افراد سودجو است، گفت: مشکلات خانوادگی باعث می شود فرزندان کمبودهای عاطفی خود را به طور کاذب با مواد مخدر پُر کنند که نتیجه آن هم گرفتاری ناخواسته در دام اعتیاد است.

این بهبودیافته با تاکید بر اینکه فردی که به دام اعتیاد پناه می‌برد، قدرت و توان حل مکشلات خود را ندارد، گفت: این فرد براي رسيدن به يک آرامش کاذب به مواد مخدر و روانگردان پناه مي‌برد.

وی افزود: یکی از راه‌های مقابله با اعتیاد، فرهنگ سازی و آشنایی خانواده‌ها با عواقب مواد افیونی است. خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی در آینده فرزند خود داشته باشند که تنها با حمایت و مراقبت آنها از فرزندشان امکان پذیر خواهد بود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات