فرماندار شهرستان مریوان:

استقبال مردم از حضور زائرین راهیان نور در مریوان

کد خبر: ۸۹۰۰۸۷۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شفیعی  فرماندار مریوان گفت: مردم شهرستان مریوان قبل از انقلاب تاکنون وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده اند. اولین امتحان در راهپیمایی قبل از انقلاب و امتحان بعدی مبارزه با ضد انقلابی ها و بعد از آن دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم بعثی عراق، و مبارزه با گروهک های تروریستی و ضد انقلاب بوده است که تاکنون شهدای زیادی را تقدیم این آب و خاک کرده اند.
 
 
وی افزود: با آغاز انقلاب اسلامی ایران در سال1357 برخی تحرکات ضد انقلاب در شهرستان مریوان شروع شد و به دلیل برخی کار شکنی های دشمنان باعث شد که این شهرستان در محاصره ضد انقلابیون گرفتار شود اما با رشادت مردم مریوان این محاصره شکسته شده و این شهرستان از لوث وجود ضد انقلاب ها پاک شد نمونه ای از این رشادت ها برافراشته شدن پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران بر بام خانه ها بود.
 
 
 
وی در ادامه تصریح کرد: مردم شهرستان مریوان قبل از انقلاب تاکنون وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده اند. اولین امتحان در راهپیمایی قبل از انقلاب و امتحان بعدی مبارزه با ضد انقلابی ها و بعد از آن دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم بعثی عراق، و مبارزه با گروهک های تروریستی و ضد انقلاب بوده است که تاکنون شهدای زیادی را تقدیم این آب و خاک کرده اند.
 
 

محمد شفیعی اشاره ای به حماسه مردم مریوان کرد و گفت : نباید فراموش کنیم که مردم مریوان چگونه هم پا و همراه رزمندگان سپاهی و ارتشی در قالب ها پیشمرگان مسلمان کرد و بسیجیان روح الله در برابر دشمنان ضد انقلاب و رژیم بعثی ایستادند.
 
این حماسه فقط مختص به زمان جنگ نمی شود بلکه هم اکنون مردم میزبان زائرین عزیز راهیان نور از سراسر کشور هستند، چندین روز پیش میزبان رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس از 5 استان کشور بودیم و شاهد آن بودیم که مردم چگونه برای این عزیزان مهمان نوازی کردند و قدم آنها را سرمه چشمان خود کردند نباید فراموش کرد که مردم کرد نشین تا آخرین قطره خون خود پای ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهند ایستاد و نمی گدارند هیج یک از دشمنان خارجی و داخلی نگاه چپی به این حکومت و نطام کنند .
 
 
فرماندار مریوان در ادامه افزود: در راستای بهبود وضعیت راهیان نور در شهرستان مریوان ستادی با حضور مسئولین اداری که به نوعی درگیر حرکت راهیان نور هستند تشکیل شده است که با برگزاری جلسات متعدد و مصوبات لازم جهت بهبود وضعیت 2 یادمان مریوان گرفته شد. از مهمترین دستورات و مصوبات این ستاد فضاسازی تبلیغاتی و برپایی ایستگاه های صلواتی، آغاز و تکمیل برخی پروژه های زیرساختی در یادمان های زریوار و والفجر10 می باشد.
 
 

شفیعی در ادامه افزود : در یادمان زریوار مشکل خاصی در زمینه فضاسازی و زیر ساخت های ساختمانی نداریم انشاالله با تخصیص بودجه که در نظر گرفته شده است تا پایان سال آینده شاهد فضای رفاهی و زیارتی متناسب و هم ردیف با یادمان های جنوب کشور خواهیم بود. در خصوص یادمان والفجر4 امسال برآورد هشت میلیارد ریال الی ده میلیارد ریال جهت بازسازی و مرمت جاده های منتهی به یادمان در برنامه تخصیص بودجه دیده و تصویب شده است که انشاالله طی روزهای آینده مراحل آغاز عملیات ساخت و ساز شروع می شود.
 
 

وی در ادامه اشاره به مراحل تکمیل جاده سنندج- مریوان و جاده مریوان – سقز کرد و افزود: در خصوص جاده مریوان سنندج و بلعکس طی 3 سال آینده به بهره برداری می رسد با توجه به اینکه این پروژه غریب به 13 سال در حال سکون بوده است ولی با تلاش های مستمر استاندار محترم کردستان و نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی تخصیص بودجه مورد نیاز جهت ساخت و تکمیل این پروزه در مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت به تصویب رسیده است.
 
ایشان تصریح کردند: جاده مریوان – سقز بسیار غیر استاندار بوده ولی فرمانداری و نماینده مردم در مجلس شهرستان مریوان تمام سعی و تلاش خود را جهت دریافت بودجه برای بازسازی این جاده بکار می برند ولی باید توجه داشت که این پروژه نیار به یک حمایت مالی ملی و کلان می باشد. تا پایان سال قصد داریم کلیه قسمت های تخریبی را مرمت کنیم. لازم است تردد کاروان های راهیان نور در این مسیر با سپاه شهرستان مریوان جهت اعزام نیرو تامین تماس و هماهنگی های لازم صورت بگیرد.
 
 

فرماندار مریوان در آخر از تلاش های ستاد مرکزی راهیان نور کشور و استانداری کردستان بابت تکمیل و کمک در بهبود زیرساخت های یادمان دفاع مقدس این شهرستان تقدیر کرد و گفت: بنده به نوبه خود از ستاد مرکزی راهیان نور کشور و استاندار محترم کردستان بابت تلاش های بی دریغ و شبانه روزی خود در جهت بهبود و رفع مشکلات یادمان ها و پیگیری زیرساخت های لازم جهت پیشرفت و توسعه یادمان تشکر می کنم. انشاالله خداوند اجر الهی به این عزیران نصیب فرماید.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات
آخرین اخبار