خبرهای داغ:
معاون وزیر ارشاد تعداد خبرنگاران بیمه شده در کشور را ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد خبرنگاران بیمه شده در ۴ سال گذشته ۴ هزار نفر در کشور بود.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۰۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
حسین انتظامی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دلایل مهمی که در سال‌های گذشته برای بیمه شدن خبرنگاران پافشاری کردیم، ایجاد رابطه استخدامی آنان با رسانه بود.

انتظامی با بیان اینکه نبود رابطه استخدامی و ثبات در حرفه خبرنگاران را خانه به دوش کرده است گفت: با اجرای طرح بیمه خبرنگاران، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده و همچنان معتقدیم باید بیمه خبرنگاران توسط رسانه‌ها صورت گیرد تا شاهد ایجاد رابطه استخدامی بوده و در پی آن نیز سواد حرفه‌ای رونق گرفته و موضوع این شاخه و آن شاخه پریدن نیز رفع مشکل شود.

وی بیمه مستقیم خبرنگاران توسط دولت را مغایر اهداف این صنف عنوان کرد و افزود: این به معنای محافظه‌کاری است و خبرنگار نمی‌تواند از استقلال خود دفاع کند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد همچنین به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره و بیان کرد: برای اجرای این مهم  با چالش‌های مختلفی در کشور روبرو هستیم که نفتی بودن کشور یکی از این چالش‌ها است.

انتظامی تصریح کرد: حدود 400 دستگاه مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هستند اما تاکنون تنها 40 دستگاه به سامانه آن پیوسته‌اند و باید برای اجرای آن بیشتر تلاش و فرهنگ‌سازی کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد وظیفه حکومت در مقابل جریان رسانه‌ای را توسعه آموزش عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز با فقدان آموزش در روزنامه نگاری‌ روبرو بوده و روزنامه‌نگاری تحقیقی به نوعی تعطیل است.

انتظامی با بیان اینکه‌ نباید فعالیت در عرصه روزنامه‌نگاری به عنوان سرگرمی باشد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال پرداخت یارانه آموزش با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی توسط رسانه‌ها هستیم تا به صورت تخصصی‌تر به موضوع روزنامه‌نگاری توجه شود.

به گزارش تسنیم، در این مراسم تعدادی از خبرنگاران به بیان نظرات خود پرداخته و از سیروس رومی روزنامه‌نگار قدیمی شیراز تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها