خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: خبرنگاران خبر را دستکاری شده در اختیار مردم نگذارند چراکه مردم تحلیل‌گر هستند و می‌توانند خود به قضاوت بنشینند.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۲۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم گرامیداشت خبرنگاران اظهار داشت: خبر اگر به موقع و به شکل صحیح در اختیار افراد قرار گیرد، عامل رشد و بالندگی است و این امر از ابتدای زندگی اجتماعی انسان مطرح بوده است. 

وی با اشاره به اینکه امروز با وجود تحولات در ابزار، هویت کار خبر محفوظ  و نقش خبر در سازندگی غیرقابل انکار است، گفت: در قرآن مجید آیات بسیاری در ارتباط با خبر، خبررسانی، نوع خبر، صداقت در ابلاغ خبر و دستکاری نکردن در متن خبر وجود دارد. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز جامعه براساس اطلاعات حرکت می‌کند، افزود: هر جامعه‌ای که زودتر از اخبار و اطلاعات علمی روز آگاه شود موفق‌تر است و در مقابل هر جامعه‌ای که خود را عقب نگه دارد، ناموفق می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه امروز عصر انفجار اطلاعات است، بیان کرد: اگر تمام عمر بشر تا چند سال گذشته و این چند سال که در عرصه  اطلاعات است، در یک ترازو گذاشته شود قابل مقایسه نیست و عصر اطلاعات بر آن سنگینی دارد. 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه میزان دانشمندان در طول تاریخ زندگی انسان هیچ‌گاه به اندازه عصر و زمان حاضر نبوده است، گفت: نه تنها تعداد دانشمندان بلکه اطلاعاتی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد با قبل قابل مقایسه نیست و در این شرایط باید تا جایی که می‌توانیم اطلاعات ناب و نو را در جامعه منتشر کنیم. 

وی با بیان اینکه رسالت صاحبان قلم در این است که جامعه خود را با نوآوری‌های زمان و جهان آشنا کنند، افزود: این نوآوری‌ها و خبررسانی‌ها همانگونه که واقع شده و حقیقت دارد بیان شود و خبرنگار آن را در یک کادر و چارچوب قرار ندهد چراکه وقتی در کادر قرار گرفت افکار و اندیشه یک انسان در ساخت خبر نقش می‌گذارد و حقیقت به مخاطب و مردم نمی‌رسد. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردم تحلیل‌گر هستند و می‌توانند خود به قضاوت بنشینند، بیان کرد: خبرنگاران خبر را دستکاری شده در اختیار مردم نگذارند. دینی که خبرنگاران نسبت به جامعه دارند بزرگترین و عظیم‌ترین خدمت است که به بشریت ارائه می‌کنند به شرط اینکه آنچه بوده ‌در اختیار انسان‌ها بگذارند. 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: حقایق و واقعیات را آنچنان که هست در اختیار مردم بگذارید، مردم می‌شنوند و بهترین آن را انتخاب می‌کنند. 

وی درباره نقش خبرنگاران در رشد جامعه بیان کرد:  درباره نقش رسانه در بالندگی جامعه هر چه گفته شود، کم است و در مقابل نیز اگر رسانه و خبرنگار در مسیر منفی قرار گیرد، ضرر و زیانش باز هم قابل گفتن نیست. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به خبرنگاران گفت: خبرنگاران با پیدا کردن الگوهای شایسته از این الگوها بهره ببرند و استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها