معاون مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: سالمندان و دارای بیماری‌های پرخطر بلافاصله بعد از سفر برای انجام اعمال حج بیرون از هتل نروند.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۷۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیرحسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی به زائران خانه‌ی خدا گفت: خدمت به زائران خانه‌ی خدا و حرم نبوی برای پرسنل هلال احمر افتخار است.

‏‎وی در ادامه در توصیه‌ای خطاب به مدیران و روحانیون کاروان‌ها اظهار داشت: با توجه به خستگی سفر به ویژه در افراد سالمند و زمان طولانی رسیدن به مکه مکرمه، به مدیران و روحانیون محترم کاروان‌ها توصیه می‌شود تا افراد سالمند و دارای بیماری‌های پرخطر را بلافاصله برای انجام اعمال حج بیرون از هتل نبرند.

کولیوند افزود: امیدواریم با  استراحت و نوشیدن آب کافی و با مراقبت‌های لازم به ویژه هنگام «طواف و سعی» شاهد تشدید بیماری قلبی و مزمن برای زائران نباشیم.

کادر درمانی حج با من مانند پدر خود رفتار کردند

‏‎ پدر یک شهید دفاع مقدس در ‏‎بیمارستان مدینه منوره که از تهران به حج اعزام شده است در جریان معاینات پزشکی اش گفت: از خدا می‌خواهم که پرستاران و پزشکان زحمت کش هلال احمر را در پناه خود حفظ کند و هر خواسته‌ای دارند برآورده شود چراکه رسیدگیو نحوه‌ی برخورد پرسنل و خدمات  واقعا عالی بود و پرستاران و کادر درمانی با من مثل پدر خود رفتار می‌کردند و من در مدت بستری اصلا احساس غریبی نکردم.


ارسال نظرات