خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پروژه احداث راه‌آهن قزوین_رشت تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۹۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسعود حق لطفی در نشست خبری ظهر شنبه با اصحاب رسانه استان قزوین که در اداره‌کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های ارزشمندی برای راه‌های این استان پیش‌بینی کرده‌ایم که از موارد آن می‌توان به راه‌اندازی راه آهن قزوین ـ قم اشاره کرد؛ این پروژه در اداره‌کل راه آهن شمالغرب کشور در حال پیگیری بوده و اجرای آن هنوز به تصویب نرسیده است.

 وی افزود: یکی از مهم‌ ترین پروژه‌های اجرایی در اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، تبدیل راه‌های اصلی و فرعی به راه‌های چهارخطه بوده که در این طرح منطقه آبیک، بخشی از ضیاءآباد در تاکستان و بخشی از رحیم‌آباد و منطقه آوج در دست انجام است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: چهارخطه کردن راه‌های اصلی و فرعی این استان در کاهش تصادفات نقش عمده و اساسی را می‌تواند داشته باشد و البته یکی از سیاست‌های اجرایی وزارتخانه در حوزه آزادراه‌ها، احداث آزادراه قزوین-بویین‌زهرا-ساوه است که در این بخش اتوبان‌های شمال و شمال غرب کشور به اتوبان مرکزی وصل می‌شود.

حق‌لطفی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های مقدماتی احداث آزادراه قزوین-بویین‌زهرا-ساوه انجام شده است، خاطرنشان کرد: مجموع مساحت این آزاد راه شامل یک هزار و 70 کیلومتر است و این پروژه تا پایان سال جاری عملیاتی می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: از سایر برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین می‌توان به بازآفرینی ایستگاه راه‌آهن مرکزی قزوین اشاره کرد که راه آهن تهران_قزوین_زنجان و در ادامه به سمت تبریز دوخطه و تبدیل به قطار برقی می‌شود و براساس برنامه‌های وزارتخانه متبوع، دوخطه کردن مسیر تهران_ قزوین تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: امیدواریم دوخطه کردن مسیر قزوین- زنجان و راه‌آهن قزوین -رشت تا پایان سال آینده به اتمام برسد که البته این برنامه جزو برنامه‌های وزارتخانه متبوع است.

حق‌لطفی با بیان اینکه استان قزوین به عنوان نخستین استان پایلوت در حوزه توسعه بر مبنای حمل و نقل معرفی شده و عملیات طراحی شده در آن اجرا می‌شود، گفت: از جمله طرح‌های ملی استان قزوین می‌توان به راه‌آهن بویین‌زهرا اشاره کرد که مصوبات آن در حال انجام است و از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها