مصطفی برزگر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در راستای جذب جوانان به مسجد با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بر عهده‌دارند
کد خبر: ۸۹۰۱۰۲۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، بازدید از اجرای طرح اوقات فراغت با عنوان آسمانی‌ها با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان آغاز شد

علی‌محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در راستای بازدید از چگونگی اجرای این طرح ملی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از کانون مسجد شهرک نبوت شهرستان ایوان بازدید کردند.

در این مراسم که با حضور کلیه جوانان و نوجوانان عضو کانون فرهنگی و هنری در محل مسجد امام سجاد (ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام بیرانوند، امام جماعت مسجد ضمن ارائه گزارشی از چگونگی برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرایی در این کانون، گفت: طرح آسمانی‌ها طرح بسیار خوبی در راستای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد دارد.

وی، بابیان اینکه ارتباط جوانان و نوجوانان نیز بعد از اجرای این طرح با مسجد همیشگی باشد، افزود: این امر مستلزم اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های دقیق برای این قشر است.

حجت‌الاسلام بیرانوند، در پایان از حسن توجه مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه مساجد استان به کانون‌ها و به‌ویژه جوانان و نوجوانان تقدیر کرد.

علی محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، نیز در این مراسم، گفت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری در خط مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند و نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در بین نسل جوان دارند.

وی، با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری بازوان توانای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، ابراز کرد: کانون‌های مساجد در طول سال برنامه‌های متنوعی با محوریت جوانان و نوجوانان برگزار می‌کنند و همواره سعی شده است که توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، خاطرنشان کرد: حضور جوانان انقلابی و مسجدی بسیار در سطح جامعه و بین نسل جوان تأثیرگذار است و باید تلاش کرد با حمایت‌های لازم، زمینه تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری فراهم شود.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در طول تابستان سال جاری تا 10 شهریور 9 در سطح کانون‌های مساجد این استان برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه در این راستا برنامه‌های متنوعی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: در حال حاضر 288 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان فعالیت دارند که طرح اوقات فراغت در سطح این کانون‌ها برگزار می‌شود.

چراغی پور، در پایان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی قرآنی، محافل انس با قرآن کریم، اعتقادات و احکام و اصول اسلامی، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، دوره‌های سبک زندگی اسلامی، اردوهای تفریحی و زیارتی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و کتاب‌خوانی از برنامه‌های این طرح است.

گفتنی است، در پایان از تعدادی از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد امام سجاد (ع) شهرک نبوت شهرستان ایوان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تقدیر شد

ارسال نظرات