خبرهای داغ:
مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

اعزام بیش از 30 گروه جهادی دانشجویی در تابستان/ استقبال دانشجویان برای مشارکت در کارهای تخصصی

مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی شده است تابستان96 بیش از 30 گروه جهادی دانشجویی با مشارکت 480 دانشجو به مناطق محروم اعزام شوند.
کد خبر: ۸۹۰۱۰۵۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

مهدی صمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: از ابتدای تابستان امسال تاکنون385 نفر اردوی 10 روزه در قالب 26 گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم کلیه شهرستان های استان اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه جهادگران بیشتر در روستاهای نهبندان و سربیشه حضور داشتند عنوان کرد: در حال حاضر پنج گروه جهادی دانشجویی در مناطق محروم نهبندان، طبس و خوسف مستقر هستند.

مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه تاکنون 15گروه خواهر و 11 گروه برادر به مناطق محروم اعزام شده اند افزود: گروه های جهادی خواهران در زمینه فرهنگی، پزشکی و آموزش مشاغل خانگی و برادران در زمینه فرهنگی، آموزشی، عمرانی و اشتغالزایی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه استقبال خوب دانشجویان از اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: امسال اعضای گروه جهادی گزینش شده اند و افرادی که بتوانند خدمات تخصصی ارائه دهند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند انتخاب شده اند.

صمدی فر با بیان اینکه گروه های جهادی تخصصی شامل پزشکی، عمرانی و اشتغالزایی اعزام شده اند ادامه داد: گروه های جهادی تخصصی کشاورزی نیز همزمان با سایر گروه ها اعزام می شوند که در جهت علمی کردن کشاورزی با همکاری سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان انجام می گیرد.

وی بیان داشت: فعالیت های عمرانی شامل ساخت، تکمیل یا مرمت مساجد، حسینیه ها، بقعه امامزادگان، خانه عالم، قنوات، بهسازی مدارس و راه های روستایی و ساخت خانه نیازمندان با همکاری کمیته امداد است.

مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی استان افزود: فعالیت های فرهنگی شامل برگزاری مراسم مذهبی، یادواره شهدا، محفل انس با قرآن، حلقه های معرفتی، مشاوره خانواده، تکمیل کتابخانه، برگزاری مسابقات آشپزی، کتابخوانی و ورزشی و جشن تکلیف دانش آموزان است.

وی ادامه داد: کارهای آموزشی شامل آموزش قرآن و احکام، صنایع دستی، کلاس های تقویتی و دوره های آموزشی اشتغالزایی است.

صمدی فر اظهارداشت: در زمینه پزشکی اقدامات شامل غربالگری تست قند و فشار خون مردم روستا، دندان پزشکی شامل کشیدن، پر کردن و ترمیم دندان آسیب دیده انجام می شود.

وی با بیان اینکه تا آخر تابستان جاری حداقل پنج گروه جهادی دانشجویی با شرکت یکصد نفر به مناطق محروم اعزام می شوند ابراز داشت: پیش بینی شده است تابستان96 بیش از 30 گروه جهادی دانشجویی با مشارکت 480 دانشجو به مناطق محروم اعزام شوند .

همکاری مطلوب مسئولین برای کمک به اردوهای جهادی وجود ندارد 

مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی با بیان اینکه همکاری مسئولین دانشگاه ها برای برگزاری اردوهای جهادی متفاوت است تصریح کرد: متاسفانه آنچه مطلوب ما برای کمک به اردوهای جهادی است وجود ندارد و ادارات مرتبط نیز در بعضی شهرستان ها همکاری لازم را با گروه های جهادی ندارند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی دو هدف عمده خودسازی برای دانشجویان و سازندگی برای مناطق محروم را دنبال می کند گفت: اولین و مهمترین هدف اردوهای جهادی خودسازی دانشجویان است.

صمدی فر افزود: دانشجویان مدیران آینده کشور هستند و با حضورشان در این اردوها فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی و روحیه جهادی در آنان نهادینه می شود. از محیط شهر فاصله می گیرند و با مشکلات و فضای روستا از نزدیک آشنا می شوند و زمانی که به مسئولیت رسیدند حتما ضعیف ترین انسانها را فراموش نمی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها