خبرهای داغ:
مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداری قم:

چهارمين باغ پرندگان كشور در بلوار شهيد آويني قم احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم گفت: چهارمين باغ پرندگان كشور به مساحت ۱۲ هكتار در بلوار شهيد آويني احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۱۰۷۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
چهارمين باغ پرندگان كشور در بلوار شهيد آويني قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جوادیان با بیان اینکه چهارمین باغ پرندگان کشور به وسعت ۱۲ هکتار در قم احداث می‌شود گفت: با توجه به اینکه در شهر قم مکانی برای تماشای پرندگان از نزدیک، وجود ندارد، تصمیم شهرداری بر این شد که مکانی برای احداث باغ پرندگان قم انتخاب شود.

 وی افزود: از چندین محل به اتفاق چند تن از معاونان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بازدید شد و در نهایت موقعیت جغرافیایی مناسبی در بلوار شهید آوینی در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار انتخاب و طراحی آن توسط مشاورانی که تجربه احداث باغ پرندگان در شهرهای بزرگ ایران را داشتند انجام شد.

وی عنوان کرد: پنج زیستگاه برای پرندگان انتخاب شد که شامل زیستگاه پرندگان مناطق گرمسیری، پرندگان بیابانی یا کویری، پرندگان شکاری، پرندگان جنگلی و یک قسمت مسقف برای پرندگان آبچر و پرندگانی که توانایی پرواز در ارتفاع زیاد را دارند و امکان ندارد که به صورت طبیعی در محیط رها شوند در نظر گرفته شده که سال آینده شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

جوادیان خبر داد: در فازهای بعد هم قسمتی برای پرندگان گرمسیری استوایی ساخته می‌شود که شهروندان در آنجا احساس می‌کنند که وارد محیط گرمسیری استوایی شدند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار