بوشهرـ مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در گرمای طاقت فرسای استان بوشهر که در برخی مواقع به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۰۱۱۱۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرزاری بسیج؛ فعالیت‌گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان بوشهر در همه فصل‌ها و ماه‌ها در راستای محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به نقاط روستایی و کم‌برخوردار ادامه دارد که در فصل تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان این فعالیت‌ها به اوج خود می‌رسد.

یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی است که این مهم  با همکاری اقشار مختلف بسیج به‌ویژه بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی، بسیج محلات و بسیج جامعه پزشکی در اعزام گروهای جهادی به روستاها و مناطق کم برخوردار استان بوشهر انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه حرکت‌های جهادی عمدتا در مناطق کم‌برخوردار  و محروم صورت می‌گیرد اظهار داشت: جهادگران بسیج  سازندگی استان بوشهر در ایام  مختلف سال به صورت داوطلبانه بدون هیچ چشم‌داشتی در تخصص‌های گوناگون با تشکیل کار‌گروه‌های تخصصی مطالبه‌گر در زمینه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند.

«اقدام داوطلبانه» و «اعتقاد راسخ در خدمت به محرومان»  سرلوحه کار جهادگران

ذوالفقار عباسی‌فر با بیان اینکه دو مولفه«اقدام داوطلبانه» و «اعتقاد راسخ در خدمت به محرومان»  سرلوحه کار جهادگران قرار دارد افزود:  این دو مولفه مهم سرلوحه  فعالیت اردوهای جهادی  قرار دارد که سبب شده اقشار مختلف جامعه به گروه‌های جهادی در روستاهای محروم و کم برخوردار ملحق شوند و نمونه بارز آن حضور پزشکان متخصص با تفکر جهادی در مناطق محروم استان بوشهر بوده است.

وی به اردوهای جهادی پرداخت و ابراز کرد: اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در روستاها از اولویت‌های این نهاد است که جهادگران در اردوهای جهادی اهم فعالیت‌های خود را به این دو موضوع اختصاص می‌دهند.

فعالیت گروه های جهادی در گرمای 50 درجه سانتیگراد

 مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان بوشهر در حاشیه سرکشی از خانه محروم در قالب اردوهای جهادی به اهداف گروه‌های جهادی پرداخت و گفت: دانشجویان بسیجی همپای تمام اقشار در خدمت رسانی به مردم تلاش کرده‌اند، تمامی اردوهای جهادی به صورت داوطلبانه و با مشارکت خودجوش و بسیار مطلوب دانشجویان همراه بوده است .

یونس عبدالهی‌پور با اشاره به فعالیت جهادگران در گرمای شدید در نقاط محروم استان بوشهر افزود :گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در گرمای طاقت فرسای استان بوشهر که در برخی مواقع به بیش از 50 درجه سانتیگراد می‌رسد‏‏‏، در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند و حتی کوچکترین اعتراض و شکایتی ندارند و با تحمل شرایط نامساعد آب و هوایی به بهترین نحو ممکن در زمینه‌های درمانی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی به مردم مناطق محروم استان خدمات جهادی ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: بازدید از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و روند ساخت خانه‌های نیازمند روستای شورکی تنگستان و روستاهای تنگ خون و امامزاده بخش بوشکان دشتستان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی بوده است.

در شهرستان عسلویه شیعه و سنی  در طرح سازندگی مشارکت می‌کنند

 مدیر بسیج سازندگی سپاه عسلویه با اشاره به ساخت مسکن ویژه نیازمندان اظهار داشت: تعداد 30 واحد مسکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امام شهرستان عسلویه توسط بسیج سازندگی سپاه خاتم الانبیا(ص) شهرستان عسلویه احداث شده است.

محمد رجبی افزود: این تعداد واحد با هزینه‌ای افزون بر 7.5 میلیارد ریال در طول کمتر از یک سال ساخته شد که تاثیر فراوانی در برطرف کردن مشکلات این خانواده‌ها داشته‌اند.

وی با بیان اینکه  شیعه و سنی در سازندگی مشارکت دارند تصریح کرد: در شهرستان عسلویه شیعه و سنی با تعامل و همکاری  در طرح سازندگی مشارکت  و خدمات رسانی می‌کنند.

مدیر بسیج سازندگی سپاه عسلویه با بیان اینکه افراد تفرقه افکن به دنبال خدشه‌دار کردن تداوم زندگی مسالمت آمیز مردم هستند خاطرنشان کرد: این افراد تفرقه‌افکن،در واقع نه شیعه دوست و نه سنی دوست هستند و تنها به فکر برهم زدن سلامت اجتماع هستند.

رجبی گفت: در کنار ساخت این تعداد مسکن، به مناسبت ایام عید در مرحله نخست به بیش از 30 خانواده موکت به اندازه 50 متر بابت هر باب منزل ساخته شده در بین خانواده‌های محروم اهل تسنن و تشیع توزیع شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد بسیج  سازندگی فقرزدایی و رسیدگی به نیازمندان و ایتام است  افزود: مناطق محروم در اولویت برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه خاتم الانبیا(ص) شهرستان عسلویه قرار دارد.

وی بیان کرد: این منازل در مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته شهرستان عسلویه ساخته شده است و بنا داریم سطح فعالیت‌‌ها را با نگاه محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته استان ادامه دهیم.

بسیج سازندگی در سایه ولایت فقیه در راستای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کند

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بسیج سازندگی سپاه پاسداران استان بوشهر با هدف محرومیت‌زدایی، سازندگی و گسترش و تقویت روحیه جهادی  تلاش می‌کند و امروز  اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

ذوالفقار عباسی‌فرد با اشاره به ماموریت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک به 130 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر به ویژه در نقاط محروم با بهره کم توزیع می‌شود.

وی به پروژه ساخت منزل برای نیازمندان روستایی استان بوشهر پرداخت و افزود: بر اساس قرار داد منعقد شده 1121 منزل روستایی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ساخته می‌شود که تعداد 621 واحد آن را سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر متولی ساخت آن شده و 500 واحد آن را نیروی دریایی سپاه، که از این تعداد  بخش اعظمی از واحدها  تکمیل و واگذار شده است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات