مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان:

یکی از مهمترین بحران های فعلی کشور کم آبی است

کم آبی یکی از مهمترین بحران های فعلی کشور کم آبی است و در روستا بسیار ملموس تر بوده و نیازمند فرهنگ سازی گسترده و موثر در روستاها می باشد .
کد خبر: ۸۹۰۱۲۲۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیداربا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی با اشاره به مشکلات پیش رو در کشور گفت : امروز برای اداره کشور کار جهادی لازم است تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم .

صفری به یکی از مهمترین بحران های فعلی کشور یعنی کم آبی اشاره وافزود: کم آبی امروز در روستا بسیار ملموس تر بوده و نیازمند فرهنگ سازی گسترده و موثر در روستاها می باشد .

وی یکی از مهمترین مولفه های شکوفایی اقتصادی را توسعه در بخش کشاورزی دانسته و گفت : برای تحقق این امر می بایست به بحث توسعه روستاها با درنظر گرفتن بحث مهاجرت معکوس به روستاها توجه ویزه ای را معطوف نمود .

وی از توسعه کشاورزی با ابزار و روشهای نوین ، به عنوان عامل مهمی در مصرف بهینه آب در روستاها یاد کرده و اظهار داشت: این امر مستلزم فرهنگ سازی و نهادینه نمودن آن در بین روستاییان است و در این راه رسانه ملی و استانی با توجه به فراگیر بودن آن می تواند نقش مهم و موثری را ایفا نماید .

صفری آگاه سازی مردم به خصوص روستاییان از وضعیت آب در کشور را عامل دیگری برای مصرف بهینه این مایه حیات دانسته و عنوان کرد: صداوسیما با فرهنگ سازی و آگاه سازی در مورد مدیریت مصرف آب در تمام عرصه ها بویژه در بخش کشت محصولات کشاورزی و دامداری می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب داشته باشد . وی آمادگی صداوسیمای مرکز زنجان را برای پرداخت هنرمندانه به این موضوع از طریق تولید برنامه های مشارکتی در قالب آثار فاخر و داستانی و .... اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار