کاشیان در جمع بسیجیان پایگاه سمیه با بیان اینکه باید به حال برخی مادران اظهار تأسف کنیم گفت: مادران باید جایگاه خود را در خانواده و تربیت فرزندان بیشتر بشناسند.
کد خبر: ۸۹۰۱۳۰۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، کاشیان در جمع بسیجیان پایگاه سمیه در خصوص تربیت فرزندان و سبک زندگی اسلامی بیان کرد: تربیت فرزندان را باید از کودکی جدی بگیریم و آن ها را با سبک زندگی اسلامی و ائمه اطها(ع) آشنا کنیم.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: مادران باید به گونه ای باشند تا فرزندان از آن ها الگو بگیرند؛ آن ها باید با روابط حسنه خود با فرزندان آن ها را همانند دوست به خود نزدیک کنند.

وی افزود: برای تربیت صحیح فرزندان باید وقت زیادی صرف کنیم و از کتاب های مختلف کمک بگیریم؛ در شرایط کنونی جامعه تربیت و کنترل فرزندان بسیار دشوار است و اگر خانواده ها از کودکی به این موضوع اهمیت ندهند به یقین در دوران نوجوانی فرزندان به مشکلات زیادی بر می خورند.

کاشیان ادامه داد: مادران بسیاری را در جامه میبینیم که متأسفانه به مادر بودن آن ها باید اظهار تأسف کرد؛ مادری که حجاب ظاهری و کلامی خوذ را رعایت نمی کند چگونه می تواند یک کودک را ترببیت کند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: برخی والدین به راحتی در مقابل کودکان خود دروغ می گویند اما نمی دانند که کودکان در این سن بسیار هوشیار و حساس هستند و هرگونه رفتاری را از والدین خود تقلید می کنند؛این والدین الگوهای نامناسبی برای فرزندان خود هستند و باید عیوب خود را برای داشتن فرزندانی خوب اصلاح کنند.

وی اظهار کرد: والدینی که دارای رفتاری دورویانه هستند،فرزندانشان به دوگونه رفتار می کنند؛ تعدادی از این فرزندان و کودکان در مقابل والدین اعتراض می کنند و اغلب آن ها نیز از رفتار پدر و مادر خود تقلید می کنند؛ که تقلید کودکان در مقابل رفتار والدین بسیار بیشتر از اعتراض آن ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها