یک کارشناس مذهبی:

مسجد یکی از بزرگترین محل های مناجات و عبادت است

حجت الاسلام والمسلمین دیانی در جمع بسیجیان پایگاه زکیه با بیان اینکه مسجد از زمان تشکیل دین اسلام وجود داشته است،گفت: مسجد یکی از بزرگترین محل های مناجات و عبادت است
کد خبر: ۸۹۰۱۳۰۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین دیانی در جمع بسیجیان پایگاه زکیه بیان کرد: باید جایگاه مسجد را به جوانان نشان دهیم و آنان را به این مکان مقدس جذب کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: مسجد محل تجمع و نشان دنده ی وحدت مسلمانان است؛ به گونه ای که از زمان تشکیل اسلام مسجد نیز وجود داشته است؛ این موضوع نشان دهنده ی اهمیت مسجد می باشد؛ مکانی که تقریبا امروز در حال فراموشی توسط جوانان و نوجوانان می باشد؛ سال های پیش یعنی در دوران انقلاب و دفاع مقدس در مساجد تعداد زیادی از جوانان را میدیدیم که در حال فعالیت هستند اما از آن تعداد جوانان امروز کاسته شده است؛ بنابراین باید برای جذب دوباره ی جوانان تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسجد علاوه بر اینکه محل مناجات و عبادت بود مکان فعالیت های اجتماعی مردم نیز به شمار میرفت؛ این مکان مقدس از جمله مهترین مکان هایی است که در آن فعالیت های سیاسی و مذهبی انجام میشد.

حجت الاسلام دیانی افزود: مسجد باید همیشه پاکیزه و فضایی آکنده از عطر و نشان دهنده ی معنویت داشته باشد؛ به گونه ای که مسلمانان در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر به مسجدهایی که در طول تاریخ اسلام بناشدند دقت کنیم،متوجه ی معماری زیبای آن می شویم و این نشان دهنده ی آن است که مسلمانان از همان ابتدا زیبایی و تمیزی را دوست داشتند همان گونه که خداوند و پیامبران به تمیزی،زیبایی و پاکیزگی اهمیت می دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار