خبرهای داغ:
آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان، اخلاص و شهادت مظلومانه همانند اباعبدالله الحسین(ع) را عامل جوش و خروش جامعه پس از شهادت شهیدمدافع حرم، محسن حججی دانست.
کد خبر: ۸۹۰۱۳۸۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در مراسم یادمان شهید محسن حججی در نجف آباد، با بیان اینکه رهبر معظم همیشه به فکر شهدا هستند، گفت: کم پیش آمده رهبر معظم انقلاب گروهی را موظف کنند تا در مراسم شهیدی، اعزام کنند تا پیام تسلیت را به ایشان برسانند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به ویژگی های این شهید بزرگوار، اظهار کرد: یکی از ویژگی های که موجب شد این چنین شور در بین همه مردم ایجاد شود، اخلاص این شهید بزرگوار است.
وی یکی دیگر از این ویژگی ها را مظلومانه شهید شدن دانست و تاکید کرد: کمتر کسی را می شناسیم که مانند مولا اباعبدالله الحسین(ع) سرش از قفا بریده شود و این بسیار زیبا است.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در هیچ دین و مسلکی اسیر را این گونه ظالمانه نمی کشند، گفت: خون این عزیز، بی دینی داعشی ها و مزدور دشمنان اسلام بودن آن ها را نشان می دهد؛ اگر ذره ای بوی دین به آن ها خورده باشند، این گونه با اسیر رفتار نمی کردند.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام با اسیر به احترام رفتار شده است، تصریح کرد: امیرالمومنین علی(ع) از غذای افطار خود به اسیر می داد و فرمودند دشمن خود ابن ملجم را تنها به یک ضربه قصاص کنید.
امام جمعه اصفهان با اشاره به وصیت این شهید بزرگوار به فرزند خود، گفت: در این وصیت نامه شهید می گوید، علی جان نام تو را علی گذاشتم که همواره در این مسیر حرکت کنی و در این مسیر بمانی.
وی با بیان اینکه حرکت های این شهید، مسیری که رفت و شهادتش همه برای ما درس است، تصریح کرد: درست است که او نذر کرده بود، اما ادب اسلامی او موجب شد که پای پدرومادر را ببوسد، خواهر و برادران را در آغوش بگیرد و قطره ای اشک نریزد.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه عالم برای این عزیزان آفریده شده است، گفت: وقتی به او گفتند، چرا الان به جنگ می روی، صبر کن و در کنار امام زمان (عج) بجنگ؛ در جوابی زیبا گفت که من زرنگ هستم و می خواهم دوبار در رکاب امام زمان (عج) مبارزه کنم و بجنگم.
امام جمعه اصفهان با اشاره به خاطره ای از شهدای مدافع حرم، گفت: همسر یکی از شهدا تعریف می کرد که وقتی شهید برای وداع به پیش مادر رفت و آمد، از او پرسیدم مادر چه گفت، گفت نگفت برو، نگفت هم که نرو، فقط گریه کرد و اشک ریخت، چون این مسیر امر خداوند است و نمی توان مانع آن شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده، عشیره و مال و اموال خود را بیشتر از خداوند و جهاد در راه او دوست دارید، بر طبق فرموده الهی باید منتظر عذاب الهی باشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها