فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم با بیان اینکه تمام مسائل زندگی انسان با مساجد گره خورده است، گفت: زندگی نسل جوان باید در فضای مسجد شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۹۰۱۳۸۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم در جلسه ای که با حضور امام جمعه هرات و فعالین در مساجد پیرامون بحث مسجد محوری برگزار شد گفت: مسجد به عنوان نماد فرهنگی شهرها، ریشه ای تاریخی و ارزشمند در تاریخ تشیع دارد.

سرهنگ آزادی نژاد با بیان اینکه تمام مسائل زندگی انسان با مساجد گره خورده است، افزود: سلامت، رشد و پرورش انسان ها در این پایگاه عظیم الهی تحقق پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش های دشمنان جهت دور کردن جوانان از مساجد و تضعیف عقیدتی و فرهنگی آنان، باید تلاش کنیم تا مساجد به محل بروز استعدادهای نسل جوان در حوزه های مختلف تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مسجد جامع هرات بعنوان مسجد الگو انتخاب شده است گفت: امروز در سایه توجه به مساجد می توان جوانان را در مقابل آسیبهای اجتماعی بیمه و فرهنگ دین محوری را در جامعه نهادینه کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام نیز در ادامه طی سخنانی با بیان اینکه ائمه جماعات باید با حوصله به سؤال مردم پاسخ دهند، اظهار داشت:ائمه جماعات با حوصله به سؤال‌ها جواب دهد و جوانان را جذب کند، البته باید همه جذب مسجد شوند، اما بالاخص جوانان که مدیریت آینده کشور را بر عهده دارند، باید هوای آن‌ها را داشته باشند.

محمد دهقان هراتی خاطرنشان کرد: ائمه جماعات توجه کنند در چه زمانی قرار گرفته‌اند، زمان را بشناسند، قطعاً جوانان تشنه مباحث اخلاقی هستند، همین طور بسیاری از جوانان نسبت به مسائل سیاسی اجحاف و احاطه ندارند و این وظیفه امام جماعت است که این روشنگری‌ها را داشته باشد، زیرا افرادی ممکن است در این زمینه برداشت‌های اشتباهی داشته باشند، بنابراین ائمه جماعات با بیانات گرم خود می‌توانند با جوانان ارتباط برقرار کنند و راه صحیح را در پیش‌روی آن‌ها قرار دهند..

وی درباره نقش مساجد در تحقق همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان گفت: همدلی و همزبانی مسأله ساده‌ای نیست، مسأله عمیق و پیچیدگی است، دل‌ها را اگر انسان بخواهد جمع کند، خیلی زحمت دارد، دل‌ها دست خدا است و چیزی که دل‌ها را نزدیک می‌کند،‌ نور الهی است.

دهقان در پایان اذعان داشت به جهت جذب مردم مساجد باید مسئولین هر ماه در مسجد حضور پیدا کنند و پیرامون مسائل کاری خود به مردم گزارش دهند و مردم نیز راحتتر بتوانند با آنان ارتباط برقرار کنند.

حاضرین نیز در پایان جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.


ارسال نظرات