خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ولایت فقیه محتوای اسلام است و دشمنان را ترسانده است و قدرت تفکر را از سران آنها گرفته است.
کد خبر: ۸۹۰۱۴۲۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در همایش تجلیل از شبانان و گله داران بسیج عشایری استان کرمانشاه که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، این جامعه را رکن مهم و اساسی کشور معرفی کرد و گفت: عشایر و روستائیان حق زیادی بر گردن نظام دارند این قشر شهدای بسیاری از بین شبانان و چوپانان و روستائیان تقدیم کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: گله داری و شبانی به وسعت تاریخ اسلام قدمت دارد و از همان روزهای ابتدایی رکن اساسی محسوب شده است.

 

آیت الله علما خاطر نشان کرد: اسلام همواره به ۳ عنصر تجارت، صناعت و زراعت توجه خاص داشته است و این یعنی توجه به امر اقتصاد نگاه ویژه می خواهد.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) در امر تجارت همواره تلاش می کرد، گفت: بسیاری از پیامبران به چوپانی، زراعت و صناعت و تولید زره و ... مشغول بودند و این امور را مهم ترین رکن اقتصاد می دانستند.

 

وی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون اقتصاد نمی تواند موفق باشد، اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) همواره نسخه اقتصاد مقاومتی را برای ما تجویز می کند نشان از اهمیت این موضوع دارد و امروز هر مسئولی با این امر آشنایی دارد.

 

آیت الله علما ادامه داد: جامعه کشاورزان و عشایر سهم عظیمی در اداره کشور دارند اگر چه تا بحال نسبت به این جامعه غفلت نسبی شده است.

 

وی عشایر را مرز دار کشور عنوان کرد و افزود: این قشر می تواند یک رکن اطلاعات کشور باشد و مهم ترین اتفاقات را گزارش دهند.

 

آیت الله علما یادآور شد: با توجه به اینکه این استان آماده کشاورزی و دامداری است کشاورزان با هم فکری می توانند بهترین عرصه کشاورزی و گله داری و ... را برنامه ریزی کنند.

 

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: اگر به اقتصاد مقاومتی توحه داشته باشیم آمریکا با طرح هیچ تحریمی نمی تواند خدشه ای به این کشور وارد کند.

 

آیت الله علما بیان داشت: همچنان که تحریم ها تا بحال نه تنها سبب ضعف کشور نشده بلکه برای ما برکاتی هم داشته و توانستیم روی پای خود بایستیم و روز به روز شاهد پیشرفت این کشور هستیم.

 

وی تصریح کرد: سهم شما عزیزان در این راستا تبلیغ و ترویج کار است و با یک تدبیری هر راه حلی اعم از سنتی و غیر سنتی برای پیشرفت تولید بکار بگیرید.

 

وی افزود: امروز تکلیف داریم نظام و ولایت فقیه و اسلام را با تمام وجود حفظ کنیم چرا که این محتوای اسلام است که امروز دشمنان را ترسانده است و قدرت تفکر را از سران آنها گرفته است.

 

آیت الله علما در پایان ضمن تقدیر و تشکر از سپاه حضرت نبی اکرم (ص)جهت برپایی این مراسم، این برنامه را در کشور بی نظیر دانست و گفت: امید است این برنامه برای دیگر نقاط کشور الگو شود.

ارسال نظرات