استاندار لرستان :

پنج میلیارد دلار در دولت دوازدهم در لرستان سرمایه‌گذاری می‌شود

استاندار لرستان گفت: پنج میلیارد دلار معادل 190 هزار میلیارد ریال در دولت دوازدهم در لرستان سرمایه‌گذاری می‌شود که چهار میلیارد دلار از این اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران کمک خواهد شد و یک میلیارد دلار دیگر را سرمایه‌گذاران جذب خواهند کرد.
کد خبر: ۸۹۰۱۵۱۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در نشست اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان بابیان اینکه لرستان در حال ورود به یک کری دور صنعتی است، افزود: این میزان اعتبار در دولت دوازدهم در قالب هلدینگ صنعتی به لرستان تزریق می‌شود که می‌تواند تمام عقب‌ماندگی‌های استان را جبران کند.


وی بابیان اینکه 20 درصد این اعتبار سهم دولت است و از طریق کمک به شرکت‌های وابسته به دولت انجام می‌شود، گفت: در دولت دوازدهم با تزریق این اعتبار به لرستان با بیکاری مبارزه جدی می‌شود.
استاندار لرستان عنوان کرد: بحث برون‌زا بودن در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که موردتوجه مقام معظم رهبری است، به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.


وی حضور 130 مقام کشورهای خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری را از نتایج برجام دانست و گفت: تعامل گسترده با دیگر کشورها از راهکارهای برون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی است.


بازوند طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد را از زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی دانست و افزود: اکنون بخش کمی از این طرح باقی‌مانده و می‌تواند جذب سرمایه‌گذار را تسهیل بخشد.


وی خواستار راه‌اندازی دفاتری بانام واحدهای سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها شد و اظهار کرد: کلاس‌های توجیهی برای اعضای شورای شهر برای آگاهی بر اینکه درآمدهای سنتی شهرداری‌ها پاسخگوی جامعه امروز نیست، برگزار شود.


استاندار لرستان با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های مؤثر وزیر کشور در دولت یازدهم به لرستان و بیش از پنج سفر ایشان به استان خاطرنشان کرد: بازدید وزیر کشور به شهرستان نورآباد باعث شد که این شهرستان به‌عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی در استان معرفی شود.
وی ایجاد آزادراه کرمانشاه - خرم‌آباد را بسیار مهم دانست و بیان کرد: این آزادراه مانند سد بختیاری باید از فاینانس شرکت‌های خارجی برخوردار شود چراکه بخشی از کری دور شمال و شمال غرب به جنوب کشور است و از مرز بازرگان آغاز می‌شود و قسمتی از آن از خرم‌آباد عبور می‌کند.
استاندار لرستان سد بختیاری و آزادراه کرمانشاه - خرم‌آباد را از طرح‌های مدنظر برای اجرا در سال جاری عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی سد بختیاری در آینده نزدیک انجام می‌شود و این سد مستلزم یک میلیارد و 700 میلیون دلار یعنی حدود 70 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است.


استاندار لرستان گفت: در سال گذشته در استان 72 میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفت و برای سال جاری 165 میلیون دلار در نظر گرفته‌شده که به‌صورت ویژه در دستور کار است.
وی افزود: آخرین جلسه هیئت دولت یازدهم که امروز برگزار شد تنها یک مصوبه داشت که آن‌هم مربوط به لرستان و قلعه فلک الافلاک بود؛ در روزهای آینده جزییات این مصوبه را ابلاغ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات