نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: در جلسه امروز هیأت نظارت بر مطبوعات به روزنامه قانون تذکر داده شد.
کد خبر: ۸۹۰۱۵۸۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علی وکیلی عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات  در خصوص گزارش روزنامه قانون با عنوان ( پشت صحنه یک شهادت) که پس از شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها سر و صدای زیادی بپا کرده بود، اظهار داشت: در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات عملکرد این روزنامه مورد بررسی قرار گرفت و با نظر اکثریت اعضا این روزنامه تذکر گرفت.

 

وی با بیان اینکه مرجع این گزارش از تابناک بوده است، افزود: این روزنامه اقدام به بازنشر این مطلب در صفحه اصلی خود می‌کند که انجام بی سلیقگی در برخی محتوای آن واکنش ها را در پی داشته است.

 

نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به اینکه موضوع روسیه و سخن از تقصیر آوردن در ادبیات مربوط به شهید که در این گزارش آمده خوب نبوده است، گفت: این راهی که شهدا و رزمندگان ما رفته اند مسیر دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است که در این مسیر تقصیر را چه روسیه و چه انحرافات داخلی بدانیم بی سلیقگی است.

 

وکیلی در ادامه عنوان کرد: در بررسی هایی که امروز در جلسه انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که منظور این گزارش سپاه قدس نبوده و این مهم احراز نشد که اگر این اتفاق می‌افتاد حداکثر تنبیه را در مورد روزنامه قانون در نظر می گرفتیم

 

عضو هیات نظارت بر مطبوعات یادآور شد: سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی جزء افتخارات ایران اسلامی و از محبوبترین افراد این کشور هستند که نباید این ها را به بازی های سیاسی و دعواهای داخلی تنزل دهیم.

 

وی بیان کرد: البته همین گزارش هم در رسانه های دیگر پخش شده که تنها تیتر را تغییر داده اند.

 

گفتنی است روزنامه اصلاح‌طلب قانون چند روز گذشته در مطلبی شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش را اقدامی تنش‌زا معرفی کرد و شهادت حججی را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانسته بود که این اقدام با واکنش هایی در فضای مجازی رو به رو شده بود.
 

منبع: دانا
ارسال نظرات