خبرهای داغ:
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین اظهار کرد:
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین گفت: باتوجه به سابقه وعملکرد آقای قاضی‌زاده هاشمی در دولت یازدهم و برنامه‌های ایشان در حوضه ی سلامت ودرمان و اصرار بیش از حد ایشان در اجرای طرح تحول سلامت بدون توجه به نظر کارشناسان صاحب نظر، انتخاب دوباره ایشان به جا و شایسته نیست، گرچه بعید میدانم کسی این پُست را با این همه مشکلات ایجاد شده بپذیرد.
کد خبر: ۸۹۰۱۵۹۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سعید ناصرلویی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین در خصوص وزیر بهداشت پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار کرد: باتوجه به سابقه وعملکرد آقای قاضی‌زاده هاشمی در دولت یازدهم و برنامه‌های ایشان در حوضه ی سلامت ودرمان و اصرار بیش از حد ایشان در اجرای طرح تحول سلامت بدون توجه به نظر کارشناسان صاحب نظر، انتخاب دوباره ایشان به جا و شایسته نیست، گرچه بعید میدانم کسی این پُست را با این همه مشکلات ایجاد شده بپذیرد.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت دولت یازدهم یکی از موفقیت‌های خود را طرح تحول سلامت می‌داند افزود: دولت یازدهم برای توجیه طرح تحول سلامت به آمار سازی روی آورد.

 مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت دولت دوازدهم هیچ گاه برای عملیاتی شدن طرح های همانند: اجرایی شدن قانون تمام‌وقتی پزشکان، بی‌غفلتی از قصور پزشکان و حقوق بیماران، عدم‌توقف تحول در آموزش، به دست فراموشی نسپردن پرونده الکترونیک سلامت، اجرایی شدن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، عدم بی‌توجهی به اصلاح نظام پرداخت به پزشکان  اقدامی نکرده و نخواهد کرد چرا که عملیاتی کردن برخی از این طرح‌ها به منزله عقب نشینی از طرح تحول سلامت است.

ناصرلویی مشکل اصلی نظام سلامت را مدیریت ناصحیح منابع مالی در بخش درمان عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی نظام سلامت در حال حاضر مشکل مالی نیست بلکه عدم مدیریت صحیح مالی و تمرکز منابع مالی در بخش درمان است.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت دولت دوازدهم معتقد است با خصوصی سازی و جذب منابع خارجی می‌توان مشکلات و کمبودهای وزارت بهداشت را سامان بخشید، تصریح کرد: خصوصی سازی مشکلات چندین برابر خواهد شد و این مردم هستند که زیر بار مالی بیشتر خواهند رفت.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین اقدامات مثبتی در طرح تحول سلامت و دوران
۴ ساله‌ی تصدی آقای قاضی‌زاده هاشمی انجام شد ولی این اقدامات اگر به تنهایی مورد بررسی قرار گیرند مثبت هستند به طور مثال افزایش حقوق پرستاران که همیشه از خواسته‌های نظام پرستاری بوده به تنهایی اقدام مثبتی تلقی می‌شود ولی اگر این افزایش حقوق ناچیز را در کنار ۱۰ برابر شدن درآمد پزشکان ببینیم دیگر اقدام مثبت نخواهد بود و یا کاهش پرداخت مردم در بیمارستان‌ها به تنهایی اقدام مثبتی به نظر می‌آید ولی چون این کار بدون توجه به توان مالی بیمه‌ها صورت گرفت سبب بدهی بیش از حد سازمان تامین اجتماعی شده است.

 

1004/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها