خبرهای داغ:
دبیر همایش چپ دستان کشور گفت: انجمن چپ دستان با ارسال نامه ای به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درخواست کرد که روز 22 مرداد را به عنوان روز جهانی چپ دستان در تقویم ملی کشورمان ثبت شود.
کد خبر: ۸۹۰۱۶۵۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،صدای طنین اندازش بارها و بارها در خانه‌ها و ماشین‌هایی که سوار می‌شویم به گوش شنیده می‌شود، شاید با صدایش انس عجیبی گرفته ایم اما سیمای او را تا به حال ندیده ایم. خانم فرزانه معصومیان، گوینده خوش آوای رادیو، مهمان اختصاصی طنین یاس بود اما اینبار نه به بهانه گویندگی بلکه به مناسبت روز جهانی چپ دستان که مدیریت انجمنی به نام چپ دستان در کشور را این گوینده معروف به عهده دارد و و به این مناسبت، بهانه ای شد تا با این بانوی خوش صدای کشورمان گفت و‌گویی ترتیب دهیم:

فرزانه معصومیان، در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس، به روز جهانی چپ دستان در دنیا اشاره کرد و گفت: روز 13 آگوست در تقویم جهانی به نام روز چپ دستان ثبت شده است که در کشور ما برابر با روز 22 مرداد ماه است. خیلی خوشحالیم که توانستیم در این روز با تلاش دوستان همایشی برای اولین بار در جهان برای چپ دستان با حضور هنرمندان و رسانه و بسیاری از چپ دستان کشور برگزار کنیم.

این گوینده رادیو ادامه داد: به طور معمول چپ دست‌ها ده درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند و جالب است بدانید چپ دست‌ها از لحاظ فیزیولوژیک بسیار از توانمندی‌های خوبی برخوردارند به طوری که هم از  آی کیو و هم ای کی یو از سطح هوشی بالایی بهره مند هستند.

وی در خصوص به ثبت رسیدن انجمن چپ دستان در تقویم کشور گفت: انجمن چپ دستان با ارسال نامه ای به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درخواست کرد که روز 22 مرداد را به عنوان روز جهانی چپ دستان در تقویم ملی کشورمان ثبت شود.

متاسفانه تمام ابزارها و امکانات برای راست دست‌هاطراحی شده است

دبیر همایش چپ دستان به انتقاد از وضعیت چپ دستان در جامعه پرداخت و گفت: متاسفانه تمام ابزارها و امکانات برای راست دست‌هاطراحی شده است.امکاناتی همچون صندلی‌های یک دسته در مدارس و مکان‌های مختلف، صندلی  راننده خودروها، قوانین راهنمایی رانندگی، میز‌های پرکردن فرم در بانک‌ها و اداره جات از جمله امکاناتی است که برای چپ دست‌ها وجود ندارد.

معصومیان تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما، برخوردهای خرافی و غلط با چپ دست‌ها بسیار محدود است و عموم جامعه به چپ دست‌ها نگرش مثبتی دارند.

عضو انجمن زنان مسلمانان جهان افزود: همه ساله تعداد زیادی از شرکت کنندگان کنکور چپ دست هستند و این در حالی است که صندلی مناسب در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد که باید در این رابطه اقدامات اساسی صورت بگیرد.

دبیر انجمن چپ دستان کشور، به آمار ثبت نام کنندگان اشاره کرد و گفت: در وب سایت انجمن چپ دستان حدود 20 هزار نفر تا به امروز ثبت نام کرده اند که با بررسی توانمندی‌های آنان در نظر داریم برای هم افزایی و شتاب دهی به روند پیشرفت دیگر اعضای انجمن استفاده کنیم.

خبرنگار حامدکوماهی - انتشار دهنده غلامی/طنین یاس

ارسال نظرات