نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اگر ما هم‌اکنون تاوانی پس می‌دهیم به دلیل خواب غفلتی بوده که از لحاظ علمی داشتیم که به همین منظور سبب شده تحریم‌های آمریکا بیشتر شود.
کد خبر: ۸۹۰۱۶۶۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آیت‌الله سید‌حسن عاملی   در مراسم هماهنگی صعود سراسری منتخبان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور به قله سبلان در اردبیل اظهار داشت: در وهله نخست مسئله حائز اهمیت در جامعه علم است و هر کس دستش پر باشد در این میدان حمله می‌کند و اگر کسی در این میان دستش خالی باشد مورد حمله قرار می‌گیرد و به همین منظور اگر یک جوان آرمانی بخواهد در سرنوشت و تاریخ کشور سهیم باشد باید علم داشته باشد، چرا که هیچ چیزی همانند علم سهه وجودی برای انسان درست نمی‌کند.

وی افزود: به برکت علم انتشار کتاب‌های شهید مطهری سبب شده که هم‌اکنون میلیون‌ها شهید مطهری در تمام نقاط دنیا داشته باشیم و به همین دلیل می‌توانم به قاطعیت بگویم که چیزی همانند قدرت علم وجود ندارد و یک انسان به کمک علم می‌تواند به بسیاری از پیشرفت‌ها و جایگاه‌ها برسد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: کشورمان هم‌اکنون به برکت علم کسانی قد علم کرده که با علم خود در مسائل مختلف از جمله علم فناوری هسته‌ای و استراتژیک حاکمیت ملی را فراهم کرده‌اند و برای کشورمان استقلال به دست آوردند و در بین کشورهای دیگر برای ایران در چینش کشورها یک جایگاه ویژه فراهم کرده‌اند و خوشبختانه دیگر آن زمان نیست که نقشه کشور ما را در کشورهای دیگر ترسیم می‌کردند.

عاملی بیان کرد: دلیل تجزیه شدن کشورمان این بود که فرصت‌های بسیار زیاد علمی را از دست دادیم و در خواب غفلت بودیم و هم‌اکنون می‌بینیم که تاریخ دانشگاه تهران به 70 سال می‌رسد در حالی که تاریخ دانشگاه آکسفورد به 700 سال می‌رسد و این نشان دهنده غفلت ایران نسبت به اهمیت و جایگاه علم بوده است.

وی تصریح کرد: زمانی که شاه اسماعیل صفوی تاریخ ایران را یکپارچه کرده و از تجزیه شدن نجات داده بود تا آن زمان یک دوم ایران تجزیه شده بود چرا که ما از نظر علمی محروم مانده و پا به پای حرکت علمی دنیا حرکت نکرده بودیم که به همین منظور تجزیه کشور و خروجی‌های ناموفقی را شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مهم‌ترین خیانتی که در دوره پهلوی به ایران انجام شد تجزیه کشور بود که به همین منطور بحرین از دست ایران خارج شد در حالی که وجود بحرین برای ایران می‌توانست از لحاظ اقتصادی بسیار سودآور باشد و این موضوع فقط به این دوره بسنده نمی‌کند چرا که تجزیه کشور به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد.

عاملی افزود: باید این موضوع مورد توجه واقع شود که دشمنان از نسلی که قدرت علمی داشته باشد می‌ترسند و از نسلی که به خود تکیه کند واهمه دارند چرا که اگر ما نتوانیم از جهت علمی در جزوه خاص تاریخ کشورمان قرار داده شویم عام شده و از بین خواهیم رفت.

وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت مقام معظم رهبری به مسائل علمی در حال حاضر سوق یافتن به مراکز دانش‌بنیان علمی مهم‌ترین کاری است که مبنای کار قرار گرفته چرا که علم فاتح سنگرهای بزرگی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اکنون جوانان کشورمان هستند که به فناور‌ی‌های هسته‌ای کشورمان دست یافته‌اند در حالی که پی بردن به کشفیات هسته‌ای آرزوی دشمنان است و این یک افتخار بزرگ برای ما است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: رمز موفقیت در کشور داشتن علم و آگاهی است و در حال حاضر آمریکا به خاطر رسیدن به قدرت علم سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده و اقدامات قابل توجهی را در این زمینه انجام داده چرا که می‌داند مهم‌ترین قدرت مقاومت قدرت علمی است که این مورد در کشور ایران نیز باید به طور همه‌جانبه مورد توجه واقع شود.

عاملی تصریح کرد: اگر ما هم‌اکنون تاوانی پس می‌دهیم به دلیل خواب غفلتی بوده که از لحاظ علمی داشتیم که به همین منظور سبب شده تحریم‌های آمریکا بیشتر شود و خواسته‌ای که دشمن در حال حاضر دارد این است که امپراطوری رسانه‌ای و قدرت هسته‌ای و بسیار از موارد دیگر را قطع کند که تاکنون نیز در این زمینه اقدامات بسیاری را انجام داده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در سایه رهنمودهای امام راحل فرصتی مناسب در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم قدرت خود را به اثبات رسانده و از ظرفیت‌های کشورمان برای رشد و توسعه جامعه استفاده کنیم و انتظار ما از دانش‌آموزان این است که تلاش و بصیرت را مبنای کار خود قرار دهند و از نظر اخلاقی و کرامت و عزت نفس در بالاترین رتبه قرار بگیرند و اگر کسی تمامی این موارد را داشته باشد و براساس عقلانیت تصمیم بگیرد یک فرد شایسته محسوب در جامعه می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات