خبرهای داغ:
جشنواره فرهنگی «الگوی سوم زنان» در سراسر کشور برگزار می شود مهلت شرکت در این جشنواره تا 13 آبان، روز دانش آموز ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۰۱۶۶۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، «الگوی سوم زنان»، الگوی زن نه شرقی نه غربی زنان جهان،اصطلاحی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در 16 اسفندماه 1391، در خصوص زنان انقلابی ایران اسلامی در پیامی که به کنگره هفت هزار زن شهید ارسال کردند، بیان فرمودند.

در این پیام اولین الگوی زنان جهان، زن در تعریف شرقی است که عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی است و زن در تعریف غربی، مانند موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است اما زن در این الگو، شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس هستند که نه شرقی، نه غربی اند.

سازمان بسیج جامعه زنان کشور سالروز تاریخی صدور این پیام را به عنوان روز قشر این سازمان تعیین کرده است و همه ساله برنامه های مختلفی را برای این روز در نظر می گیرند که سازمان جامعه زنان استان قزوین در این خصوص جشنواره فرهنگی «الگوی سوم» را برگزار می کند.

این جشنواره با محوریت پیام تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  به کنگره هفت هزار شهید زن، الگوی سوم زن، به همت سازمان بسیج جامعه زنان استان قزوین و همکاری بنیاد عفاف و حجاب استان برگزار می شود و کتاب «الگوی سوم»، الگوی رفتاری زن در خانواده و جامعه به عنوان کتاب محوری این جشنواره فرهنگی در زمینه خلاصه نویسی، مقاله و تحلیل و ایده پردازی در بخش عکاسی، خاطره نویسی، خوشنویسی و سخنوری معرفی شد.

محورهای جشنواره فرهنگی «الگوی سوم» پیام تاریخی مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار شهید زن، الگوی سوم؛ زن نه شرقی نه غربی و زن در تراز انقلاب اسلامی تعیین شد.

مهلت شرکت در این جشنواره تا 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز ادامه دارد، شرکت برای همه خواهران بسیجی سراسر کشور آزاد است و علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس قزوین، سرکانال نوروزیان به سمت کوثر، سپاه صاحب الامر(عج) قزوین، بسیج جامعه زنان استان قزوین ارسال کنند؛ همچنین همه پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج خواهران استان قزوین آماده دریافت آثار شرکت کنندگان قزوینی این جشنواره هستند.

اختتامیه جشنواره فرهنگی «الگوی سوم» در 9 دیماه 1396 همزمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در استان قزوین برگزار می شود و از برگزیدگان جشنواره در این مراسم تقدیر به عمل خواهد آمد.

گفتنی است که سال گذشته استان قزوین، میزبان برگزاری کنگره ملی سال سازمان بسیج جامعه زنان کشور به نام شهید رقیه رضایی لایی، شهید شاخص بسیج جامعه زنان کشور بود که برنامه های متنوعی را در این روز برگزار کرد و از تمبر شهید رقیه رضایی و سند هویتی وی رونمایی شد و رونمایی از سردیس رقیه رضایی در فرهنگسرایی که به نام این شهید شاخص سال افتتاح گردید، در این استان انجام شد.


ارسال نظرات