باید همه افراد شاغل در مدرسه، متعهد به ارایه خدمات خوب به مردم باشند
علی بیات کیفیت را به عنوان یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه سازمان ها از جمله مدارس دانست و افزود : برنامه ای که نتواند نیازها، خواسته ها و انتظارات مردم را برآورده کند، ایده آل محسوب نمی شود،کیفیت بهینه عبارت است از آن سطح از کیفیت که علاوه بر برآورده ساختن انتظارات مشتریان، از افزایش هزینه ها جلوگیری کند، کیفیت، جوهر هر سازمان است.
وی در ادامه کلید راضی کردن مردم را در دست مدیریت صحیح منابع انسانی دانست و اظهار داشت: گزینش ، آموزش ، حمایت و انگیزش از جمله فاکتورهایی است که در مدیریت منابع انسانی باید مورد توجه و مداقه قرار گیرد.
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان ایجاد تعهد به ارایه خدمت در تمام ارکان مدرسه را یادآور شد و افزود: نباید فقط مدیر متعهد به ارایه خدمات خوب به مردم باشد، یا فقط معلمان متعهد به این امر شوند، بلکه باید همه افراد شاغل در مدرسه، در این کار مشارکت داشته باشند.
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی ، تقویت نظام مشارکت را عاملی برای درهم شکستن موانع رشد و پیشرفت و عاملی برای افزایش انس و همدلی و اتفاق نظر دانست و از مدیران خواست تا اولیا را از نظر ذهنی و عاطفی درگیر مدرسه کنند و به عواطف آن ها توجه نمایند.
بیات در پایان سخنان خود ، کیفیت بخشی آموزشی را رمز موفقیت مدرسه دانست و بر ضرورت افزایش کیفیت آموزشی در این مدارس تاکید کرد.