رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود:

دستگیری سه متخلف صید غیر مجاز سهره طلایی در شهرستان ایجرود

مامورین نیروی انتظامی طی بازرسی از یک خودرو تعداد112سهره طلایی کشف وبه اداره حفاظت محیطزیست شهرستان ایجرود تحویل کردند.
کد خبر: ۸۹۰۱۶۹۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود با اشاره به دستگیری سه متخلف صید غیر مجاز سهره طلایی در شهرستان ایجرود، گفت: متخلفین غیر بومی می باشندادامه داد از این متخلفین 112 سهره طلایی ،3 عدد قفس و ادوات جانبی را کشف وضبط نمودند.

حامد تقی بگلو افزود: متاسفانه براثر شرایط بد نگهداری و انتقال در وضعیت نامطلوب، 10 قطعه از این پرندگان زینتی قبل از کشف تلف شده بودند اما 102قطعه کشف شده هم که تا حدودی توان پرواز را از دست داده بودند پس از تیمار، در شهرستان ایجرود زیستگاه های این پرنده رهاسازی شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه سهره طلایی به راحتی رام می شود، صیادان سودجو و قاچاقچیان پرندگان زینتی برای صید آنها تمایل زیاد دارند و پس از چند هفته نگهداری آنها در قفس، سهره های طلایی را با قیمت هایی هنگفت در بازار شهرهای بزرگ به فروش می رسانند.

رئیس اداره شهرستان ایجرود تصریح کرد: طبیعت بکر و زیستگاه های شهرستان ایجرود مکان مناسبی برای زیست و زادآوری سهره طلایی به شمار می رود و همین مساله توجه صیادان و قاچاقچیان را به این منطقه جلب کرده است.

تقی بگلو با بیان اینکه مناطق تحت مدیریت محیط زیست بطور شبانه روز توسط محیط بانان پایش می شود، خاطر نشان ساخت: متخلفین با تشکیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.

ارسال نظرات