مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه:
در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت در زمینه کشت و تولید دانه های روغنی کاشت گلرنگ در شهرستان سلطانیه ترویج می شود.
کد خبر: ۸۹۰۱۷۰۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه دانه های روغنی خصوصا گلرنگ به دلیل داشتن مقدار زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع به منظور تغذیه انسانی و کنجاله آن درخوراک دامی در بین محصولات زراعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همچنین طویل بودن ریشه و به تبع آن جذب حداکثری آب از بخش‌های عمیق‌تر خاک به عنوان یک محصول متحمل به کمبود آب نیز محسوب می شود.

پیمان حائریافزود: در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت در زمینه خود اتکایی در بخش کشاورزی بویژه در زمینه کشت و تولید دانه های روغنی کاشت این محصول استراتژیک در شهرستان سلطانیه نیز ترویج می شود.

وی اظهار داشت: در راستای پیشبرد این اهداف کارشناسان و مروجین پهنه بندی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه اقدام به شناسایی و مکان یابی کاشت گلرنگ کرده اند.

حائری تصریح کرد: حدود 31 هکتار در سطح شهرستان سلطانیه به کشت محصول استراتژیک گلرنگ اختصاص داده شده به طوری که در این راستا 540 کیلوگرم بذر گلرنگ در میان بهره برداران توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه خاطرنشان ساخت: به لحاظ تضمینی بودن خرید دانه های روغنی، دولت به ازای هر کیلوگرم گلرنگ 2 هزار و 500 تومان به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.

ارسال نظرات