نگاه ارزشی بالایی در شهر هیدج در حوزه رسیدگی به نیازمندان وجود دارد و این شهر قابلیت لازم برای ایجاد شهر بدون مددجو را دارد.
کد خبر: ۸۹۰۱۷۰۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با حضور در مجمع بانوان نیکوکار شهید علی عسگری شهر هیدج از فعالیت‌های این مرکز در حوزه رسیدگی به امور نیازمندان این شهر بازدید کرد.

هدایت صفری در حاشیه این بازدید بابیان اینکه رسالت اصلی کمیته امداد رفع فقر و محرومیت از جامعه است ، گفت : رویکرد این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد است .

وی افزود: پایه و اساس فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه رسیدگی به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در بخش‌های مختلف بر محور حضور مردم شکل‌گرفته و پیگیری می‌شود .

صفری با اشاره به اینکه کمیته امداد به نیابت از ولی کار رسیدگی به نیازمندان را در جامعه بر عهده دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم عملکرد کمیته امداد در بخش‌های مختلف در حوزه کمک به نیازمندان جامعه شفاف‌سازی‌شده و موجب اعتماد افزایی در مردم برای مشارکت در برنامه‌های این نهاد و شیرین‌تر شدن ذائقه دهک‌های پایین جامعه از نظام ولایی شود.

وی بیان کرد:کمیته امداد حلقه واسط بین اغنیاء و نیازمندان است و در تلاش هستیم با تبیین صحیح نیازهای مددجویان تحت حمایت در بخش‌های مختلف ، نیاز موجود در جامعه هدف این نهاد با مشارکت خیران به خدمت اثربخش به آن‌ها تبدیل شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه بابیان اینکه نگاه ارزشی بالایی در شهر هیدج در حوزه رسیدگی به نیازمندان وجود دارد و این شهر قابلیت لازم برای ایجاد شهر بدون مددجو را دارد ، گفت : ایجاد زمینه اشتغال‌زایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و توسعه مراکز و واحدهای نیکوکاری از راهکارهای مهم در تحقق ایجاد شهر بدون مددجو است.

وی تعداد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در شهر هیدج را 198 خانوار اعلام کرد و افزود : کمیته امداد آمادگی دارد برای همه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در شهر هیدج باهدف توانمندسازی و استقلال اقتصادی جامعه هدف اشتغال‌زایی نماید.

صفری بیان کرد : شناسایی استعدادها و توانایی‌های خانواده‌های نیازمند برای ایجاد اشتغال ، خوشه سازی طرح‌های اشتغال ، بازار سازی و بازاریابی برای محصولات تولیدی طرح‌های اشتغال از بسترهای موردنیاز برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به همکاری بیش از دو هزار و 700 خیر با کمیته امداد شهر هیدج در قالب طرح صدقات اشاره کرد و افزود: بسترهای لازم برای تحقق ضریب نفوذ100درصدی طرح صدقات در شهر هیدج فراهم بوده و نیاز است با تشکیل شبکه‌ها و زنجیره‌های مردمی در این بخش همه خانوارهای هیدجی مشترک طرح صدقات کمیته امداد شوند.

وی خاطر نشان ساخت: با اجرای این طرح در شهر هیدج برند سازی شده و این شهر می‌تواند به‌عنوان اولین شهر در کشور الگوی کارهای خیرخواهانه خود را به سایر نقاط کشور صادر کند.

ارسال نظرات