خبرهای داغ:
آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان «زلال رضوی» در سالن شهید آوینی استان قم به همت بسیج هنرمندان کشور و با حضور شاعران و مداحان برجسته کشوری برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۱۷۵۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان «زلال رضوی» در سالن شهید آوینی استان قم به همت بسیج هنرمندان کشور و با حضور شاعران و مداحان برجسته کشوری برگزار شد.

عباس همتی شاعربسیجی ازبسیج هنرمندان  استان قزوین با شعری به نام "رقعه” در وصف حضرت معصومه (س)،  در این جشنواره موفق به کسب رتبه اول در زمینه شعر کلاسیک شد.

همتی در خصوص فعالیت‌های خود اظهار کرد: حدود ۳ سال است که در زمینه شعر آئینی فعالیت می‌کند.

 

وی که در حال گذراندن تحصیلات حوزوی است افزود: با توجه به تحصیل در شهر قم توانستم از محضر اساتیدی همچون آقای مجاهدی، سید مهدی حسینی و برقعی و شرافت استفاده کنم.

 

این طلبه‌ی هنرمند ابراز کرد: آشنایی من با شعر همزمان با حیات مذهبی و حضور در هیئات مذهبی بود که ارتباط خوبی با اشعار آئینی برقرار می‌کردم و موجب شد که به شعرسرایی علاقه‌مند شوم.

 

همتی با بیان اینکه برای اولین بار در جشنواره «زلال رضوی» شرکت کرده است تصریح کرد: جشنواره از کیفیت خوبی برخوردار بود.

 

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه خاستگاه شعرای موفقی است عنوان کرد: سطح و کیفیت شعرای حوزوی در بهترین جایگاه قرار دارد و این ویژگی را می‌توان در آثار آن‌ها شاهد بود.

 

این شاعر آئینی بیان کرد: علت اصلی موفقیت شعرای حوزوی را می‌توان تلاقی فضای علمی و حضور اساتید گرانقدر شعر در قم دانست که باعث شده ذوق شعری طلاب بارور شود که نتایج آن را هم در جامعه و جشنواره‌ها شاهد هستیم.

 

همتی در پایان افزود: شعر آئینی متشکل از نوحه و شعر کلاسیک است که نوحه‌سرایی با توجه به استقبال مردم از این نوع سبک در اشعار مذهبی نیز در سال‌های اخیر از سوی شاعران آئینی بیشتر به آن پرداخته شده است.

1004/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها