خبرهای داغ:
پدر شهيد مدافع حرم مهدي صابري گفت: زماني كه ولايت مورد تعدي، تعرض و اهانت قرار گيرد مدافعان در آن بخش حضور پيدا مي‌كنند و از همه هستي خود مي‌گذرند شهيد حججي مانند ديگر شهدا با استقامت و سربلندي دنيا را به شگفتي واداشت.
کد خبر: ۸۹۰۱۷۶۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام غلامرضا صابری با اشاره به آرمان‌های شهدا برای فداکاری در راه اسلام اظهار کرد: مدافعان حرم در کشور‌هایی به جز کشور خود به دفاع از اعتقادات شیعه، اسلام و خط قرمزهای مسلمانان و شیعیان پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: این شهدا از محبت پدر و مادر، همسر و فرزند و درس و دانشگاه دست برداشتند زیرا عشق و علاقه اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) و ولایت در دل آنها ریشه‌ داشت.

پدر شهید مهدی صابری با اشاره به اهمیت محبت به ولایت در بین شهدا گفت: زمانی که ولایت مورد تعدی، تعرض و اهانت قرار گیرد مدافعان در آن بخش حضور پیدا می‌کنند و از همه هستی خود می‌گذرند شهید حججی مانند دیگر شهدا با استقامت و سربلندی دنیا را به شگفتی واداشت.

وی ادامه داد: شهید حججی در دست دشمنان تبهکار و دشمنانی که ویژگی بارز آنها سر بریدن است آنگونه سرافراز است که گویی داعش و نیروهای داعشی در دست او اسیر هستند بنابراین در برابر آنها مقاوم، سربلند و مانند کوه ایستاده بود.

صابری خاطرنشان کرد: خداوند فرموده است دوستان و اولیای خدا نه ترسی و نه خوفی دارند مصداق این آیه در مدافعان حرم، شهید محسن حججی و شهدای دیگر تجلی پیدا کرده بود به طوری که با تمام وجود در راه دفاع از ولایت، حرم و حریم اهل بیت(ع) جانشان را تسلیم کردند.

وی با اشاره به جدا شدن شهدا از دلبستگی‌های زمینی گفت:‌ آنها عشق الهی و محبت اهل بیت(ع) را بالاتر از عشق فرزند و همسر مشاهده کردند و در واقع مقام، جایگاه و عشق معنوی آسمانی را مشاهده می‌کنند بنابراین دست از این عشق‌های زمینی برمی‌دارند.

پدر شهید مهدی صابری مقام عبودیت و بندگی را بالاترین ویژگی این شهید ذکر کرد و افزود: زمانی‌که انسان به مقام عبودیت و قرب الهی می‌رسد دیگر مصداق آیه‌ای می‌شود که از دشمن ترس و خوفی ندارد و از تمام مادیات دست می‌کشد و به سوی آسمان پرواز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شهدای فراوانی وجود دارد که مانند شهید حججی هستند این افراد مست شهادت بودند و در این راه هیچ ترس و واهمه‌ای نداشتند.

صابری با اشاره به پیام شهدای بی‌سر گفت: پیکر مطهر بدون سر این شهدا نشاندهنده این است که به ارباب بی‌سر و بی‌کفن امام حسین(ع) اقتدا کردند امروز همان کربلا تکرار شده ولی شیعیان کنونی با شیعیان آن زمان تفاوت دارند.

وی یادآور شد: شیعیان آن زمان امام حسین(ع) را تنها گذاشتند ولی شیعیان دوران کنونی از همه کشورها مانند پاکستان، افعانستان، هند، ایران، سوریه و لبنان جمع شدند و جبهه متحد و اتحاد شیعی را به وجود آوردند.
ارسال نظرات