سرمایه گذاری یک هزار و 348 میلیارد تومانی در بخش دام و طیور استان زنجان

طی چند سال اخیر یک هزار و 348 میلیارد تومانی در بخش دام و طیور استان زنجان سرمایه گذاری صورت گرفته است که با هیچ صنعت دیگری در استان قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۸۹۰۱۷۹۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در مراسم افتتاح چهارمین مرکز پرورش و اصلاح نژاد گوسفند افشاری استان زنجان گفت: طبق بررسی ها و تحقیقاتی که به تفصیل طی سال های گذشته انجام گرفته، فعالیت های مرتبط با دامداری بویژه گوسفند داری و پرورش دام سبک با توجه به شرایط اقلیمی جزو فعالیت های دارای مزیت نسبی و با سود اقتصادی بالا در کشورمان و استان زنجان معرفی شده است.

دکتر حسین جعفری افزود: واقعیت این است که طی سال های گذشته اهمیت و ضرورت خودکفایی در تولید برخی محصولات از جمله گندم در کشورمان باعث شده تا بیش تر روی تولید محصولات زراعی تمرکز شده و این موضوع کاهش سرمایه‌گذاری، تسهیلات دهی و کمک های فنی و اعتباری از فعالیت های دامداری در کشور را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار و 348 میلیارد تومانی در بخش دام و طیور استان زنجان طی چند سال اخیر، این میزان سرمایه گذاری را بسیار قابل توجه دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش دام و طیور با هیچ صنعت دیگری در استان قابل مقایسه نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: حمایت، پشتیبانی و مشارکت دانشگاهیان، مراکز تحقیقاتی و سازمان جهاد کشاورزی این امکان را به وجود آورد تا با اتکا به دانش فنی و بومی موجود در استان زنجان، پروژه اصلاح نژاد گوسفند افشاری به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان به عنوان قطب اصلاح نژاد دام سبک در کشورمان شناخته می‌شود، تصریح کرد: با روندی که در این راستا در استان در پیش گرفته شده و با موفقیت های حاصل شده در این حوزه، به یقین پرورش گوسفند در آینده ای نزدیک به عنوان یک فعالیت اقتصادی سود ده مطرح خواهد بود.

دکتر جعفری خاطرنشان کرد: سال گذشته و امسال 7 هزار راس دام سبک از گله های مردمی در استان زنجان تحت پوشش پروژه اصلاح نژادی قرار گرفته است.

گفتنی است، چهارمین مرکز پرورش و اصلاح نژاد گوسفند افشاری استان زنجان با حضور آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار شهرستان سلطانیه و سایر مسئولان استانی و شهرستانی با سرمایه گذاری شرکت راهبران اندیشه توسعه زنجان در روستای خیرآباد شهرستان سلطانیه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار