مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به تولید گندم نهاوند فراتر از پیش بینی صورت گرفته گفت: تاکنون تحویل گندم به مراکز خرید از مرز 75 هزار تن فراتر رفته است که نسبت به تولید سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۹۰۱۷۹۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
تحویل 75 هزار تن گندم به مراکز خرید در نهاوند/ افزایش25 درصدی تولید گندم نهاوند

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: در سال جاری 12 هزار و 500 هکتار از اراضی آبی و 7 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان نهاوند به کشت گندم اختصاص یافت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شد در زمان برداشت 60 هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود اما تاکنون تولید گندم شهرستان نهاوند فراتر از پیش بینی صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند ابراز داشت: با توجه به زحمات کشاورزان با تجربه شهرستان و نظارت‌های کارشناسان جهاد کشاورزی بر استفاده بهینه از عوامل تولید از جمله استفاده از بذر اصلاح شده، سمپاشی علیه آفات و بیماری‌های گیاهی و مبارزه با علف‌های هرز همچنین نظارت دقیق بر فعالیت ماشین آلات برداشت تا به امروز تحویل گندم به مراکز خرید از مرز 75 هزار تن فراتر رفته است که نسبت به تولید سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر مزارع شهرستان نهاوند از منابع آب رودخانه ای و چاه های عمیق و نیمه‌ عمیق برای آبیاری استفاده می کنند کاهش و نحوه پراکنش بارندگی تاثیر جزئی بر عملکرد غلات شهرستان دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات