خبرهای داغ:
عباس طاهری
در مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی بیان شد:
مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی، صبح امروز در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج چادگان، با حضور خانواده معظم شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و مسئولین شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۱۹۰۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از چادگان، در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مجید گشول مدرس حوزه علمیه گفت: ما در ماه های قمری چهار ماه حرام داریم که عرب جاهلی هم در1400سال پیش دست از جنگ می شست اما در حال حاضر می بینیم در عرب جاهلیت مدرن در ماه های حرام هم دست از جنگ بر نمی دارنند و همان گونه که می بینیم در یمن و سوریه و لبنان و... مردم بی گناه و مظلوم را به خاک وخون می کشند .

حجت الاسلام گشول در ادامه سخنان خود به فضیلت ماه ذی القعده که در آن قرارداریم اشاره کردند و بیان کردند:

روز 25 ماه ذی القعده که مصادف است با جمعه آینده، معروف است به روز دحوالارض اگر کسی این روز را روزه بگیرد ثواب آن برابر با900سال عبادت یک مومن است .

در ادامه افزود: انسان در این 70 سال عمرخود بداند که چگونه باید از این فرصتهایی که در اختیار اوست بهره کافی را ببرد از عبادات از روزه گرفتن از نماز اول وقت و... . اگر انسان از این عبادات ومعنویات غافل باشد بی شک خسران دیده واگر کسی در دنیا خسران ببیند در آخرت هم جزء خسران دیده هاست و در روز قیامت، حسرت خواهد خورد و مصداق آیه ی خسرالدنیا والاخره شده است.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به پیروزی دو عامل مهم وجود دارد: یکی معنویت است، دعا و نیایش است و عامل دوم، صبر و استقامت در برابر دشمنان. همان گونه که در سوره مبارکه بقره آیه 53 می فرماید واستعینوا بالصبر والصلاه ان الله مع الصابرین. اگر ما در مقابل وحشی گری دشمنان مقاومت وایستادگی کنیم ونماز را به پا داریم ودر این راه استقامت وصبر داشته باشیم در مسیر شهدا قرارداریم زیرا ادامه این آیه در مورد شهدا است یعنی این دوعامل گره خورده به شهادت .

در ادامه افزودند وقتی شهید حججی،یک جوان 25 ساله در اوج جوانی کاری میکند که علم می شود،نماد می شود چون در مکتب قرآن واهلبیت وبه خصوص سیدالشهدا قرار داشته است .

حجت الاسلام گشول در ادامه افزود این شهید بزرگوار در وصیت نامه اش به فرزند 2ساله اش این گونه نوشته: علی جان اگر تورا در این سن رها کردم ورفتم به خاطر این که حرم حضرت رقیه (س)خرابه شام نشود.

حجت الاسلام گشول در ادامه داد: در روزهایی که مسئولین بالا رتبه ی پست وسلفی صفت ها با یک اجنبی سلفی می گیرند و اسیر دشمن می شوند، آن وقت این شهید بزرگوار با آن صلابت حیدری و در آن شرایط بسیار سخت ودشوار که تصور آن لحظه برای انسان غیر قابل درک است آن گونه دشمن را اسیر خود می کند.

وی به مراسم یا د بودی که روز گذشته در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به حجت السلام و المسلمین طباطبایی - نماینده شان در استان اصفهان- سفارش و تأکید می کنند که سلام ما را به خانواده شهید برسانید.

حجت الاسلام والمسلمین گشول در صحبت های پایانی خود 8 مورد از خصوصیات آن شهید بزرگوار را در بیان کردند:

1)این جوان برومند 25ساله، از نسل اخیر انقلاب ویک سند است از رویشهای انقلاب.

2)مجاهد بود ودر اردوهای جهادی حضور مستمر داشت ودر روستاهای دور افتاده شهرهای مختلف استان اصفهان مثل شهرستان فریدونشهر درروستای دورک ،عاشقانه خدمت رسانی می کرد.

3)دل کنده از تعلقات دنیایی بود واین در وصیت نامه ای که به علی آقای دوساله اش نوشته، گویای این مطلب است.

4)آماده جان فشانی وخون فشانی بود که در این باره امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: من مثل تشنه ای بودم دنبال چشمه ،این شهید بزرگوار هم اقتداکرده بود به مولایش علی (ع) اوتشنه شهادت بود.

5)اویک منتظر واقعی بود که خودِ این شهید بزرگوار گفته بود که من این را زرنگی می دانم که دوبار شهید شوم یکی الان ودومین شهادتم زمانی که رجعت صورت گیرد ومن در رکاب آقا امام زمان شهید شوم.

6)غیور بود ،رفت تا حرم زینب(س)خرابه و ویرانه نشود ،همسر این شهید بزرگوار می گفت محسنم سر داد تا روسری از سر زن ها نیفتد.

7)احترام می گذاشت به پدر ومادر خود، همان گونه که فیلم کوتاهی که از او به یاد گار مانده گویای این مطلب است.

8)شباهت شهادت مظلومانه ی اوبه آقا ابا عبدالله الحسین (ع)
ارسال نظرات
پر بیننده ها